به ریاست ابوالفضل اکبری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزدبرگزار شد؛

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان یزد

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان یزد با دستور کار تقویت مشارکت های اجتماعی در پیشبرد اهداف و برنامه های دولت با حضور مدیران دستگاههای عضو این ستاد در محل سالن ولایت فرمانداری یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد معاون سیاسی امنیتی احتماعی فرمانداری یزد در ابتدای جلسه بر اهمیت فعالیت های مردمی در پیروزی انقلاب اسلامی و سپس تحکیم انقلاب سخن گفت و به ضرورت تقویت حرکت های مردم پایه و مجموعه های مردم  نهاد براساس مشی فکری و عملی انقلاب اسلامی تاکید و به این نکته اشاره کرد که مشارکت های اجتماعی و مردمی بنیان هر توسعه اجتماعی است.

وی  افزایش ظرفیت فکری و اجرایی دستگاههای دولتی و عضو ستاد را با حضور و نقش آفرینی سمن ها و مجموعه های مردم نهاد ممکن دانست.  و تاکید نمود این شورا باید یک مدل عملیاتی تعریف نماید تا ضمن رصد و پایش داده ها زمینه همکاری و هماهنگی بین دستگاه ها را در راستای اهداف مدنظر ایفا نماید و برای اینکه این هدف بهتر محقق شود باید شبکه سازی بین مجموعه های مردم نهاد اتفاق بی افتد.

در ادامه میلاد زردان مشاور جوان فرماندار یزد نیز بیان داشت : از بارز ترین ویژگی های فرماندار یزد توجه بسیار به فعالیت های داوطلبانه اجتماعی بالاخص در حوزه ی جوانان ، دانشجویان و همچنین فعالیت هایی با متد مذهبی و دینی است .

به نحوی که با وجود ضیق وقتی که دارند پیگیری در مورد برنامه ها و جلسات حوزه ی جوانان یاداوری های لازم را ابراز می کنند که این علاقه و دغدغه مندی فرماندار یزد و معاون سیاسی به فعالیت های حوزه ی اجتماعی در کنار ظرفیت بالای نیروی انسانی با کیفیتی که علاقه مند به فعالیتها و مشارکت های اجتماعی، مذهبی و فرهنگی است یک ظرفیت بسیار خوب برای شهرستان یزد ایجاد نموده است .

مشاور جوان فرماندار یزد افزود: البته فرماندار یزد همواره تاکید دارند که حدالامکان سمن ها توجه بیشتری به مسایل و مشکلات اولویت دار شهرستان که دارای ضریب اهمیت و فوریت بیشتری هستند داشته باشند تا خیر عمومی این فعالیتهای خالصانه بیش از پیش در زندگی مردم و بهبود وضعیت شهرستان یزد نمود پیدا کند.

در ادامه مدیران دستگاهها و نماینده گان سمن های حاضر در جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پیرامون موضوع جلسه پرداختند.

گفتنی است در این جلسه علاوه برمدیران دستگاههای رسمی عضو ستاد، نمایندگان تعدادی از سمن های حوزه ی جوانان و ازدواج و فعالین عام المنفعه اجتماعی نیز حضور داشتند که از نظرات و پیشنهادات آنها به نمایندگی از سمن های شهرستان بهره برداری لازم صورت گرفت.

رصد فعالیت سمن های حوزه ی شهرستان یزد از لحاظ کمی و کیفی و بررسی علل احتمالی کاهش یا افزایش این فعالیت ها ، تلاش در جهت احیای سمن های غیرفعال شهرستان و همچنین تدوین مشوق های جهت توجه بیشتر سمن ها به مسائل و مشکلات دارای اولویت بیشتر شهرستان، سرکشی از سمن ها و مشارکت در برپایی نمایشگاه فعالین حوزه ی مشارکت های اجتماعی  از مهم ترین مطالبی  بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.