فرماندار يزد خواستار شد؛

جدا سازي آب شرب از آب فضاي سبز در شهر يزد

فرماندار يزد گفت: بخشي از جداسازي آب شرب از آب فضاي سبز انجام شده كه ضروري است با توجه به كمبود منابع آب اين روند با سرعت بيشتري در سطح شهرستان يزد ادامه يابد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه بررسي طرح هاي توسعه اي شهر يزد با حضور فرماندار، نماينده منتخب مردم شهرستان هاي يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي، رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر، شهردار و معاونين شهرداري برگزار شد.

 " محمود شاكري شمسي " در اين جلسه اظهار داشت: با توجه به امكانات شهرداري يزد، مديران شهرداري عملکرد قابل قبولي را در راستای مدیریت شهري داشته اند.

فرماندار يزد با بيان اينكه در زمينه نگهداري و توسعه فضاي سبز در شهر يزد اقدامات خوبي انجام شده است افزود: بحث توسعه فضای سبز از جمله اولويت هاي مديران شهرداري در اين چند سال اخير بوده كه حتي با كمبود نزولات آسمانی و گرماي شديد هوا در فصل تابستان اين مهم به خوبي در سطح شهر اجرا شده است.

وي خواستار اختصاص اعتبارات كافي براي جداسازي آب شرب از آب فضاي سبز شد و تصريح كرد: بخشي از اين جدا سازي انجام شده كه ضروري است با توجه به كمبود منابع آب اين روند با سرعت بيشتري در سطح شهرستان يزد ادامه يابد.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد با اعلام اينكه در زمينه حمل و نقل مردم به دنبال استفاده از وسايل عمومي نظير اتوبوس شهري و تاكسي هستند گفت: متأسفانه در سال هاي گذشته بخشي از تسهيلاتي كه از طرف دولت براي نوسازي ناوگان حمل و نقل شهري انجام شده قطع شده كه اين مشكلاتي را براي سازمان هاي اتوبوسراني و تاكسيراني شهرداري ايجاد كرده است.

" شاكري شمسي " وضعیت مجموعه شهرستان یزد را در زمینه حفظ محیط زیست و بهداشت شهری مناسب دانست و تصریح کرد: نظافت حاشیه شهرها و تمیزی نسبی سطح شهر یزد، نشانه مدیریت و تلاش دست اندرکاران شهرداری یزد است.

فرماندار يزد بافت تاریخی را از جمله ظرفیت‌های گردشگری یزد دانست و بیان کرد: توسعه شهر نيازمند همکاری و هماهنگی مسئولان و دست‌اندرکاران اجرایی استان و شهر یزد براساس پتانسيل هاي موجود در آن خواهد بود.

" شاكري شمسي " با بيان اينكه با تلاش هاي شهرداري يزد به ويژه حوزه معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري اکثر ميادين و تقاطع ها و بلوارهاي شهر به دوربين هاي نظارتي و كنترل سرعت مجهز شده اند خاطرنشان كرد: اين اقدام در راستاي ايجاد شهر هوشمند است و در اين راستا بسياري از مسائل و مشكلات ترافيكي شهر كاسته شده است.

فرماندار يزد در پايان افزود: سرانه خدمات در شهر يزد به علت گستردگی در سطح و تراكم پایین جمعیت ، مشكلاتي را براي شهرداري يزد اضافه کرده است.

" سيد ابوالفضل موسوي بيوكي " نيز در اين جلسه مهاجرپذیر بودن یزد را فرصت و تهدید برای این شهر دانست و بیان کرد: استفاده صحیح از فرصت‌های اقتصادی،‌ اجتماعی و علمی از جمله مهمترین راهکارهای توسعه شهر یزد است.

منتخب مردم یزد در انتخابات مجلس دهم، مشارکت‌پذیری مردم استان و شهر یزد را از جمله ویژگی‌های اجتماعی یزدی‌ها عنوان کرد و ادامه داد: 95 درصد جمعیت یزد شهری و پنج درصد روستایی هستند.

وي با اشاره به ضرورت جذب مشارکت عمومی در توسعه بیش از پیش یزد، گفت: مردم یزد با حضور پر شور در مناسبت‌های ملی و مذهبی به ویژه انتخابات گذشته،‌ حمایت خود را از نظام و ارزش‌های آن اعلام کردند.

"موسوی " بحث کارگری و نحوه بکارگیری نیروهای کارگری در سطح شهر یزد را از دیگر موارد قابل بحث در راستای مدیریت شهری دانست و بیان کرد: کارگران ساختمانی و نحوه فعالیت روزانه آنها در شهر یزد ساماندهی شوند.