نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی :

محمد صالح جوکار در این جلسه با بیان اینکه در توسعه صنعتی باید ملاحظات زیست محیطی در نظر گرفته شود افزود: با گذشت زمان و گستردگی شهر منازل مردم در مجاورت کوره های آجر پزی قرار گرفته و در حال حاضر شاهد مشکلات زیست محیطی در برخی از مناطق بویژه حسن آباد می باشیم.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات صنف فخار اظهار داشت: باید در بحث انتقال کوره ها به سایت 600 هکتاری فهرج نیازهای صنف فخار نیز در نظر گرفته شود و از طریق ارائه بسته های تشویقی و تسهیلات مناسب این کار هر چه سریعتر صورت پذیرد.

در ادامه این جلسه سیفی فرماندار گفت: تاکنون جلسات مختلفی با صنف فخار، مردم و موسسه کوثر برگزار شده و تاکنون نتایج خوبی را همراه داشته است.

وی تصریح کرد: تاکنون 80 درصد کوره های آجر پزی به گاز وصل شده اند ولی متأسفانه با توجه به کاهش دما و افت فشار گاز سوخت برخی از این واحدها با مشکل مواجه شده که در اسفند ماه نیز این مشکل مرتفع می گردد.

فرماندار یزد همچنین خاطر نشان کرد: بعد از هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت حاملهای انرژی از طرف محدودی از واحدهای آجرپزی شاهد استفاه سوخت های جایگزین بوده ایم که با متخلفان در این زمینه نیز برخورد قانونی شده است.

نبوی زاده مدیر عامل موسسه کوثر در پایان  با اعلام اینکه رسالت این موسسه در جهت استفاده بهینه از منابع آب در استان می باشد اعلام کرد: با راه اندازی سایت فهرج با تجهیزات نوین می توان مقدار قابل ملاحظه ای در مصرف آب صرفه جویی کرد و علاوه بر مشکلات زیست محیطی شهر یزد را نیز مرتفع کرد.