فرماندار يزد :

توسعه شهرستان یزد براساس بهداشت و سلامت برنامه ریزی شده است

فرماندار یزد گفت: یکی از مهمترین چالشهای موجود در شهرستان یزد بحث آلاینده های زیست محیطی است که در این راستا به دنبال استقرار صنایع پاک باتوجه به استاندارد های بین المللی و بحث آمایش سرزمین هستیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، محمود شاکری شمسی در در جمع فرماندار و جمعی از مدیران رفسنجان با بیان اینکه شهرستان یزد به عنوان شهرستان مرکز استان قریب به 60 درصد جمعیت استان را در خود جای داده است افزود: این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و زارچ، چهار دهستان و چهار شهر است و نسبت جمعیتی آن 95 درصد شهری و 5 درصد روستایی می باشد.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه از شهر یزد به عنوان اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان یاد می شود اظهار داشت: وجود بناهای متعدد تاریخی و حدود 700 هکتار بافت تاریخی پیوسته و زنده باعث شده تا شهر یزد به عنوان یکی از شهر های مورد هدف گردشگران ایرانی و خارجی باشد و سالانه پذیرایی تعداد زیادی از مسافران و گردشگران باشد.

وی اظهار داشت: تراكم 40 نفر در هر هکتار در شهرستان یزد باعث شده که خدمات رسانی به مردم با صرف هزینه های بیشتر نسبت به دیگر نقاط کشور انجام شود.

شاکری شمسی با اشاره به رویکرد فرمانداری مبنی بر ارائه برنامه توسط همه مدیران دستگاه های اجرایی خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری سعی داشتیم با استفاده از برنامه ها و راهکارهای عملیاتی و کاربردی نسبت مسائل و نیازهای شهرستان اقدام کنیم، که در برخی موارد این برنامه ها از سوی استان مورد تأیید و برای اجرا در سایر شهرستانها نیز ابلاغ شده است.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد با اعلام اینکه کمبود آب و مشکلات ناشی از آن به عنوان مهمترن چالش شهرستان و استان یزد می باشد افزود: بحران خشکسالی چندین ساله باعث شده یزدی‌ها نهایت صرفه‌جویی را در مصرف آب داشته باشند و هم‌اینک نیز در صنعت به سمت صنایعی که نیاز کمی به آب دارند ودر کشاورزی به سمت کشت گونه های کم آب خواه و روشهای نوین کشاورزی گام برداشته شده است.

وی با بیان اینکه توجه به میراث فرهنگی به عنوان یکی دیگر از اهداف شهرستان می باشد خاطرنشان ساخت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این خصوص در سال 93 از سومین شهر هدف گردشگری کشورهای خارجی بعد از اصفهان و فارس در سال‌های گذشته به مقام دوم بعد از اصفهان ارتقا يافته ايم که این نشان از موفقیت برنامه‌های انجام شده است.

فرماندار یزد اضافه کرد:از 6500 اثر تاریخی در استان 1548 اثر آن به ثبت ملی رسیده که از این تعداد 571 اثر در شهرستان یزد قرار دارد.

شاکری شمسی تصریح کرد: فرهنگ قنات، قنوت و قناعت و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز مردم یزد با اقلیت های مذهبی از دیگر جاذبه های معنوی میراث فرهنگی می باشد که زبانزد خاص و عام است.

فرماندار یزد همچنین با اعلام اینکه یزد دارای 11 بیمارستان مجهز و بالغ بر 2150 تخت می باشد خاطرنشان کرد: باتوجه به وجود پزشکان متخصص و ماهر و نیز پایین بودن هزینه های درمان، در حال حاضر یزد به عنوان یکی از قطب های درمان کشور معرفی شده که علاوه بر پاسخگویی نیازهای شهروندان یزدی، نیازهای درمانی هموطنان از استانهای جنوب، جنوب شرقی و حتی مردم کشورهای حوزه خلیج فارس نیز مرتفع می شود.

فرماندار یزد با تأکید به اینکه برنامه توسعه شهرستان یزد براساس بهداشت و سلامت برنامه ریزی شده است گفت: یکی از مهمترین چالشهای موجود در شهرستان یزد بحث آلاینده های زیست محیطی است که در این راستا به دنبال استقرار صنایع پاک باتوجه به استاندارد های بین المللی و بحث آمایش سرزمین و همچنین برخورد قانونی و جابجایی صنایع آلاینده به خارج از شهر هستیم.

شاکری شمسی با اشاره به موفقیت های استان و شهرستان یزد در مباحث مختلف علمی افزود: شهرستان یزد در حال حاضر دارای 30 مرکز آموزش عالی، 7 حوزه علمیه و بالغ بر 65 هزار نفر دانشجو می باشد.

فرماندار یزد با بیان اینکه تعامل و همکاری، خوبی در بین مسئولین استان و شهرستان یزد وجود دارد اظهار داشت: خوشبختانه با خرد جمعی ، تعامل ، همراهی و همکاری اقدامات خوبی در چارچوب قانون و در راستای حل مشکلات مردم برداشته شده است.

وی مشارکت مردم را در مباحث مختلف در جامعه لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: در این خصوص همه مسئولین اعتقاد دارند که اکتفا به بودجه ها و اعتبارات دولتی به تنهایی برای رفع مسائل و نیازها کافی نیست و مشارکت بخش خصوصی در پروژه ها و طرحهای مختلف تأثیرگذار است.

شاکری شمسی با تأكيد بر اين مطلب كه مشارکت مردم یزد در زمینه های مختلف سابقه دیرینه ای داشته و زبانزد همگان است افزود: مسئولين استان و شهرستان به حضور و مشاركت بخش دولتي در اجراي برنامه ها و پروژه ها اعتقاد وايمان داشته و براي حضور فعال تر بخش خصوصي در عرصه هاي مختلف همت گماشته اند.

فرماندار یزد در پایان با بیان اینکه مسئولین باید فرصت خدمت به مردم را غنیمت شمارند اظهار داشت: ما مسئولین به عنوان کارگزاران دولت برآمده از رأی مردم باید در راستای گره گشایی از کار مردم بیش از پیش تلاش کنيم.