معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری یزد:

توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در تثبیت و رشد کشاورزی شهرستان تأثيرگذار است

دومین جلسه ستاد راهبردی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان یزد با حضور معاون برنامه ريزي،‌اداري و مالي فرماندار، مدير صندوق بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير استان، مديريت جهاد كشاورزي شهرستان، بخشدار مركزي و ساير مسئولان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،افسانه شهابي پور در دومين جلسه ستاد راهبردي صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستائيان و عشاير استان گفت: بيمه اجتماعي روستائيان نوعي بيمه دولتي است كه از اعضای خانواده ها در هنگام بروز اتفاقات گوناگون مانند بيماري، حوادث، پيري، فوت و بيكاري كه منجر به قطع يا كاهش معيشت آنها مي شود، حمايت مي کند.

وي با بيان اينكه توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در تثبیت و رشد کشاورزی شهرستان تأثيرگذار است افزود: حمایت دولت در پرداخت حق عضویت روستائیان، عشایر و کشاورزان، اين بيمه را نسبت به سایر بیمه ها ممتاز كرده است.

معاون برنامه ريزي‌، اداري و مالي فرمانداري با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه جذب روستائیان به بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خاطر نشان کرد: در این راستا می توان با استفاده از ظرفیت تبلیغات رسانه ای برای شناسایی بیشتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در بین مردم استفاده کرد.

 شايان ذكر است در اين جلسه ضمن بیان وظایف و اهداف صندوق بیمه ،موضوعات شناسایی جامعه هدف ،عملکرد بخشداریها ،مدیریت صندوق و سایر دستگاههای ذیربط مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد با استفاده از ظرفیتهای موجود ،در سطح مناطق هدف ، اطلاع رسانی لازم صورت گرفته و نسبت به تقویت کارگزاری در سطح شهرستان اقدام شود.