فرماندار يزد عنوان كرد:

تلاش دولت در راستاي ايجاد اشتغال پايدار است

فرماندار يزد در ديدار با مسئولان دانشگاه فني و حرفه‌ای استان ارتقا دانشكده فني حرفه‌ای شهيد صدوقي يزد به دانشگاه فني و حرفه‌ای را به فال نيك گرفت و اظهار داشت: تلاش دولت در راستاي ايجاد اشتغال پايدار است و اهميت بخشيدن به اين دانشگاه نقطه سرآغاز ايجاد شغل در كشور و استان است.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، فرماندار يزد، معاون سياسي، اجتماعي فرماندار ضمن بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي دانشگاه فني و حرفه‌ای استان با مسئولان اين دانشگاه ديدار و گفتگو كردند.
«مصطفي سالاري» در اين جلسه با اشاره به اينكه فعالیت‌های دولت تدبير و اميد زيربنايي و زيرساختي است؛ تأکید كرد : تاكنون دولت تدبير و اميد اقدامات مطلوبي در راستاي ايجاد و بهبود زیرساخت‌ها در كشور برداشته است و تلاش می‌کند اثرات اين اقدامات زيربنايي هرچه سریع‌تر به جامعه منتقل شود.
فرماندار يزد بابیان اينكه حمايت از دانشگاه فني و حرفه‌ای يكي از اقدامات دولت درزمینهٔ تربيت نيروي كاري مفيد و مؤثر بوده است، تصريح كرد: خوشبختانه طبق گزارش‌های مسئولان ارشد دانشگاه، نزديك به صد در صد فارغ‌التحصیلان اين دانشگاه جذب بازار كار يا موفق به كارآفريني و تحت پوشش قرار دادن ديگر نفرات در حوزه تحصيلي خود شده‌اند.
وي با اشاره به اينكه خروجي برنامه پژوهشي اين دانشگاه كاربردي است، خاطرنشان كرد: ایده‌ها و تفکراتی كه توسط دانشجويان دانشگاه فني و حرفه‌ای به قطعه و دستگاهي تبدیل‌شده است همگي كاربردي و ایفاکننده نقش یاری‌رسان در جامعه است.
عالی‌ترین مقام اجرايي شهرستان يزد در پايان سخنانش ابراز اميدواري كرد تا با گرايش جوانان و نوجوانان به سمت حرفه‌آموزی در آینده‌ای نزديك مشكلات ناشي از نبود شغل براي فارغ‌التحصیلان دانشگاه مرتفع شود.
در ابتداي اين جلسه رئيس دانشگاه فني و حرفه‌ای استان با اشاره به اينكه استقبال دانش آموزان براي ورود به اين دانشگاه رشد چشمگيري داشته است، تأکید كرد: در حال حاضر 12 هزار دانشجو در سطح استان در حال تحصيل در دانشگاه فني و حرفه‌ای هستند.
«حيدر میر فخرالدین» تعداد دانشکده‌های مرتبط با دانشگاه فني و حرفه استان را 9 سايت در شهرستان‌های استان دانست و اظهار داشت: استان يزد در بين دانشگاه‌های فني و حرفه‌ای كشور رتبه چهارم را داراست كه اين نشان‌دهنده همت و تلاش همكاران من در اين دانشگاه بوده است.
وي بابیان اينكه حمايت دولت تدبير و اميد از دانشگاه‌های فني و حرفه‌ای بی‌سابقه است، تصريح كرد: دانشگاه فني و حرفه‌ای می‌تواند در ايجاد اشتغال و بهبود شاخص بيكاري در استان نقش مفيدي را ايفا كند.