فرماندار يزد:

تلاش دولت در حمايت از توليد داخلي و مبارزه با قاچاق است

فرماندار يزد در نشست شوراي برنامه‌ریزی، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز شهرستان اظهار داشت: تلاش دولت حمايت از توليد باکیفیت داخلي است و در اين راه با جديدت تمام با قاچاق كالاهاي خارجي برخورد می‌کند.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، نشست شوراي هماهنگي مبارزه با قاچاق كالا و ارز شهرستان يزد با حضور فرماندار يزد، دبير كميسيون برنامه‌ریزی، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان، معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري و جمعي از اعضاي اين شورا برگزار شد.
«مصطفي سالاري» در اين نشست بابیان اينكه دولت يازدهم با افزايش نظارت‌های قانوني سعي در كاهش قاچاق كالا و ارز دارد، افزود: متأسفانه قاچاق كالا در نگاه اول يك معضل اقتصادي است، اما با توجه بيشتر به اين مقوله مشخص خواهد شد كه قاچاق، معضلي فرهنگي، اجتماعي و سياسي است كه نيازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مداوم به جامعه دارد.
وي بابیان اينكه فرهنگ‌سازی در مبحث قاچاق امري زمان‌بر است؛ تأکید كرد: ضرورت دارد برنامه‌های فرهنگ‌سازی در حوزه مبارزه با قاچاق كالا به‌گونه‌ای باشد كه جامعه به‌طور شفاف و واضح از عمق خسارت‌های خريد كالاي قاچاق مطلع شود و درنهایت با كاهش تقاضا، عرضه این‌گونه كالاها كاهش يابد.
فرماندار يزد بابیان اينكه مردم در زمان خريد كالا بيشترين ارتباط را با صنوف و بازاريان دارند؛ خاطرنشان كرد: ضرورت دارد اتاق اصناف با برگزاري دوره‌های آموزشي براي متصديان واحدهای تجاري آنها را از مضرات قاچاق در جامعه آگاه نمايد و در مرحله بعد با گسترش گشت‌های بازرسي به وظايف قانوني خود عمل كند.
عالی‌ترین مقام اجرايي شهرستان يزد با اشاره به اينكه يزد به لحاظ واقع‌شدن در چهارراه مواصلاتي كشور موردتوجه قاچاقچيان است، تصريح كرد: شهرستان يزد نيازمند اخذ تدابير ويژه در زمینه مبارزه با قاچاق كالا است.
سالاري در پايان خاطرنشان كرد: مبارزه با قاچاق كالا و ارز نيازمند همکاری‌های بين بخشي از سوي دستگاه‌های اجرايي است كه خوشبختانه اين مهم به نسبت قبل وضعيت بهتري به خود گرفته است.