فرماندار یزد:

تقویت روحیه کار جمعی در جامعه از اهداف گسترش سازمان های مردم نهاد است

فرماندار یزد با بيان اينكه یکی از اهداف اصلی گسترش سازمان های مردم تقویت روحيه كار جمعي در بين مردم است تصريح كرد: سازمان هاي مردم نهاد ، تجربه اي براي گرد هم جمع شدن،‌باهم بودن تصمیم و هدف واحد را دنبال کردن به منظور رفع مسائل و مشکلات است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، فرماندار يزد در جمع اعضاي انجمن مردم نهاد تکریم فرهیختگان و نام آوران زارچی كه با حضور مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري، بخشدار و شهردار زارچ انجام شد با بيان اينكه در سال هاي گذشته فرهنگ مردم را تغيير داده ايم اظهار داشت: باور غلطي بر برخي خانواده ها حاكم است كه اشتغال را صرفا در چارچوب كار دولتي و استخدام در دستگاه هاي متعلق به دولت مي دانند و لذا مي بايست فرهنگ غني مردم يزد در بعد كار و كارآفريني و قداستي كه براي افرادي كه تلاش مي كردند تا حرفه اي به دست آورند و در كنار خود اشتغال ايجاد نمايند را به نسل فعلي انتقال داد .

فرماندار يزد با اشاره به اينكه دولتي كه بزرگ و گسترده باشد در انجام وظايف و رسيدن به اهداف خود كاملاً موفق نخواهد بود خاطرنشان ساخت: در دولت هفتم و هشتم به منظور کاهش تصدی گری دولت در برخی امور، قوانین و مقررات مربوط به تشکیل سازمانهای مردم نهاد ابلاغ شد و بالغ بر 70 تشكل مردم نهاد در سطح استان تشكيل شد كه ثمرات و بركاتي را به همراه داشت.

وي با تأكيد به اينكه یکی از اهداف اصلی گسترش سازمان های مردم تقویت روحيه كار جمعي در بين مردم است تصريح كرد: سازمان هاي مردم نهاد تجربه اي است براي گرد هم جمع شدن،‌باهم بودن تصمیم و هدف واحد را دنبال کردن به منظور رفع مسائل و مشکلات است.

فرماندار یزد افزود: فلسفه اصلی  تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا، سپردن امور مناطق شهری و روستایی به خود مردم است.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به دنبال واگذاری کار مردم به خود مردم است افزود: دولت در طول نزدیک به دو سال گذشته سعی داشته تا زمینه پذيرش و واگذاري مسئولیت های اجتماعی توسط مردم را در جامعه فراهم سازد.

شاکری شمسی با اعلام اینکه در حال حاضر بالغ بر 3 هزار پروژه نیمه تمام در استان یزد وجود دارد که برای اتمام آنها با تخصیص کامل اعتبارات بین 10 الی 15 سال زمان لازم است اظهار داشت: دولت خواستار مشارکت مردم در پروژه های عمرانی است تا هر چه زودتر مورد بهره برداری قرار گیرد.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان اضافه کرد: در سال جاری نیز تنها به پروژه های بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی اعتبار تخصیص خواهد گرفت.

فرماندار یزد نظام مقدس جمهوری اسلامی با اتکاء مردم توانست در هشت سال دفاع مقدس حماسه بیافریند افزود: اگر عرصه و زمینه مشارکت مردم در هر بخشی فراهم شود مردم می توانند به عنوان بهترین یار و یاور دولتمردان باشند.

شاکری شمسی برخورداری زارچ از نیروی های متخصص و کارآمد را به عنوان مهمترین ویژگی این منطقه برشمرد و تصریح کرد: امروز جوانان بعضاً در الگو پذیری دچار مشکل هستند از اینرو می توان با معرفی افراد شاخص و تأثیرگذار آنان را در الگو برداری از این بزرگان یاری رساند.

فرماندار یزد همچنین گفت: مهمترین رسالت انجمن مردم نهاد تکریم فرهیختگان و نام آوران زارچی باید شناسایی و معرفی نام آوران زارچی در عرصه های مختلف به جوانان باشد.

شاکری شمسی در پایان با تأکید بر شناسایی و پروراندن استعدادها و توانایی های جوانان خاطرنشان کرد: باید از هم اکنون نوجوانان و جوانان را برای قبول مسئولیت های اجتماعی که در آینده نیاز داریم آماده سازیم.

در این جلسه " جوادیان زاده " مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به نگاه مثبت دولت یازدهم به بحث گسترش سازمان های مردم نهاد در جامعه اعلام کرد: در سال آینده با توجه به ارائه برنامه از سوی سمن ها اعتبارات به آنها اختصاص داده می شود.

شایان ذکر است  شناسایی دانشجویان و فارغ التحصیلان زارچی و برنامه ریزی جهت بهره مندی از توانمندی های آنان، شناسایی نخبگان، فرهیختگان و نام آوران اعم از چهره های علمی، علماء، روحانیون، برگزیدگان فرهنگی، ورزشی و هنر، چاپ کتاب و مقالات فرهیختگان، برگزاری اردوهای فرهنگی و تفریحی ویژه دانش آموزان، جوانان و دانشجویان، برپایی نشست های علمی، فرهنگی، پژوهشی، گفتمان ها، نقد و هم اندیشی ، شناسایی استعدادهای دانش آموزی و نخبگی و حمایت و تشویق آنها از مهمترین اهداف  انجمن مردم نهاد تکریم فرهیختگان و نام آوران زارچی می باشد.