فرماندار يزد مطرح كرد:

تضارب آراي احزاب زمینه‌ساز توسعه كشور و استان/فعاليت احزاب به زمان انتخابات محدود نشود

فرماندار يزد در نشست هم‌اندیشی با احزاب و تشکل‌های سياسي شهرستان اظهار داشت: فعالیت‌ها و تلاش‌های احزاب می‌تواند زمینه‌ساز تضارب آرا شود و توسعه و پيشرفت كشور را تسريع كند.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، نشست هم‌اندیشی مسئولان و دست‌اندرکاران احزاب و تشکل‌های سياسي شهرستان با فرماندار يزد با حضور معاون سياسي و اجتماعي فرماندار، معاون فني و عمراني فرمانداري، بخشداران بخش مركزي و زارچ و جمعي از كارشناسان حوزه سياسي فرمانداري برگزار شد.
«مصطفي سالاري» در اين نشست بابیان اينكه ضرورت دارد احزاب و تشکل‌های سياسي علاوه بر زمان انتخابات در ساير مقاطع زماني نيز پويايي و نشاط فعالیت‌های خود را  حفظ كنند، تأکید كرد: مشاركت احزاب در مسائل غیرسیاسی ضمن كمك به دولت، روند فعالیت‌های در حال انجام را بهبود مي بخشد.
وي بابیان اينكه مشاركت احزاب در حوزه‌های اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي مطلوب و حائز اهميت است، خاطرنشان كرد: همكاري احزاب و تشکل‌های سياسي و سازمان‌های مردم‌نهاد با دولت در مقوله‌های اجتماعي و فرهنگي علاوه بر مشاركت مردم در امور، نشاط و شادابي را به جامعه تزريق می‌کند. 
اين مقام مسئول افزود: سرمايه اجتماعي به‌عنوان يكي از مهم‌ترین پشتوانه‌های هر كشور با مشاركت و فعاليت احزاب تقویت‌شده و بنیان‌های نظام و كشور را مستحکم‌تر خواهد كرد.
فرماندار يزد در ادامه با برشمردن برخي از چالش‌های شهرستان يزد تصريح كرد: همفكري و همكاري همه اقشار جامعه به‌ویژه احزاب  می‌تواند در رفع اين چالش‌ها مفيد و مؤثر واقع شود.
عالی‌ترین مقام اجرايي شهرستان با اشاره به اينكه در حال حاضر مهم‌ترین چالش استان و شهرستان يزد كمبود منابع آبي است؛ از احزاب و تشکل‌های سياسي خواست تا نظرات و طرح‌های خود را براي برون‌رفت از اين چالش ارائه كنند.
سالاري خاطرنشان ساخت: دولت معتقد است كه لازم است از نظرات و خرد جمعي همه نخبگان جامعه استفاده شود و نقد سالم و سازنده را باروی خوش می‌پذیرد چراكه معتقد است تضارب آرا و تفكرهاي مختلف است كه زمينه توسعه و پيشرفت را هموار و استعدادها را نمايان می‌کند.
فرماندار يزد  در بخش ديگري از سخنانش به اقدامات صورت گرفته پيرامون راه‌اندازی خانه احزاب اشاره كرد و ابراز اميدواري كرد: در آینده‌ای نزديك و با توجه به اقداماتي كه تاكنون با همراهي و مساعد مسئولان سياسي استان و مشاركت احزاب و تشکل‌های سياسي صورت گرفته است، به‌زودی شاهد افتتاح خانه احزاب استان در شهرستان يزد باشيم.
وي بابیان اينكه دولت آمادگي دارد در راستاي قانون و مقررات كشور، مجوز فعاليت نمايندگان احزاب و تشکل‌های سياسي جديد را در يزد صادر كند؛ عنوان كرد: خوشبختانه دولت تدبير و اميد با الكترونيكي كردن روند صدور پروانه فعاليت احزاب و فعال‌سازی اين سامانه در سايت وزارت كشور، صدور مجوزهاي قانوني براي احزاب را تسهيل كرده است.
سالاري در پايان خواستار همكاري بیش‌ازپیش احزاب با يكديگر در زمینه‌های غيرسياسي شد.
گفتني است در ابتداي اين جلسه هريك از حاضرين به بيان ديدگاه هاي و نظرات خود پرداختند.