معاون عمراني فرمانداري يزد:

تصميمات كميته فني ترافيك در روستاها، منطبق با بافت سنتي باشد

«محمدجواد آقائي» در نشست شوراي هماهنگي ترافيك شهرستان يزد گفت: ضروري است تصميمات و مصوبات كميته فني ترافيك روستاها در جهت رفع مشكلات عبور و مرور ساكنان و منطبق با حفظ بافت سنتي روستايي باشد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد؛ «محمدجواد آقائي» در نشست شوراي هماهنگي ترافيك شهرستان يزد كه به‌منظور رفع گره‌های ترافيكي روستاهاي بخش مركزي و زارچ برگزار شد گفت: ضروري است تصميمات و مصوبات كميته فني ترافيك روستاها در جهت رفع مشكلات عبور و مرور ساكنان و منطبق با حفظ بافت سنتي روستايي باشد.

معاون هماهنگي امور عمراني فرمانداري يزد ادامه داد: ارتقای ایمنی معابر و کاهش حوادث و سوانح ترافیکی مهم‌ترین دليل بهبود و افزايش ایمنی شبکه معابر است ولي تحقق اين مهم نبايد زمينه تغيير بافت را سبب شود.

وي با تأکید بر لزوم جمع‌آوری سرعتگیرهای بدون مجوز و غیراصولی در معابر روستايي افزود: جايگزيني سرعت‌گیرهای غيراستاندارد با سرعتکاه‌ها و همچنين بهره‌مندی از دوربین‌های نظارتي ثبت تخلف می‌تواند ضمن كاهش تصادفات، جلوه بهتري به روستاها ببخشد.

آقائي استفاده از فضاي سبز به‌جای ايجاد موانع در روستاها را به عنوان يكي از روش‌های كاهش سرعت مطرح كرد و عرضه داشت: در بسياري از معابر روستايي می‌توان به‌جای ايجاد موانع با بهره‌گیری از فضاي سبز ضمن كنترل سرعت خودروها، مسير را براي تردد ساكنان زينت داد.

معاون هماهنگي امور عمراني فرمانداري يزد استفاده از مصالح سنتي و تطابق آن با بافت و نماي ظاهري روستاها را مورد تأکید قرار داد و از همگان خواست تا آجر و کاهگل را با سازهايی كه هیچ‌گونه همخوانی و سنخيتي با بافت یزد ندارد جايگزين نمايند.