تشدید پایش بازار یزددر طرح فاصله‌گذاری هوشمند

فرماندار یزد گفت: در راستای اجرای دستورالعمل‌های طرح فاصله‌گذاری هوشمند نظارت بر بازار تشدید می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، "سید محمد رستگاری "در نشست مقابله وپیشگیری با کرونا در سالن ولایت فرمانداری  اظهار داشت: در راستای اجرای دستورالعمل‌های فاصله گذاری هوشمند اجتماعی در شهرستان ستاد نظارت بر بازار با همکاری ادارات صمت،  شبکه بهداشت، اتاق اصناف و نیروی انتظامی  وبسیج وشهرداری یزد تیمهای نظارت بر بازارتشکیل  شده است.
وی همکاری اصناف در کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا را غیر قابل انکار دانست و اظهارداشت: تعطیلی اصناف به دلیل تاثیرگذاری بر عملکرد سایر بخش ها و حتی در شبکه روابط خانوادگی، نقش تعیین کننده ای در کنترل گسترش ویروس داشته است.
فرماندار یزد تصریح کرد: این ستاد با هدف نظارت بر بازار شهرستان و اجرای دستورالعمل های بهداشتی توسط اصنافی که اجازه فعالیت به آنها داده شده تشکیل شده و به صورت مستمر بازار شهرستان را پایش می‌کنند.
وی اضافه کرد: اصنافی که به آنها اجازه فعالیت داده شده در راستای طرح هوشمند فاصله گذاری اجتماعی باید در سامانه سلامت ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند.
سید محمد رستگاری افزود: اصنافی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند پلمب و پرونده آنها به مراجع ذیصلاح ارجاع می‌شود.