فرماندار یزد در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دوچرخه سواری :

تردد دوچرخه ها می تواند شرایط بهتری برای هوای پاک شهر رقم بزند

فرماندار یزد گفت: باید سعی کنیم تردد با دوچرخه را در شهر به ویژه مسیرهای بافت تاریخی نهادینه کنیم؛ این اقدام می تواند به مرور زمان شرایط بهتری برای هوای پاک ایجاد کند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد: سید محمد رستگاری فرماندار یزد در آیین تجلیل از پیشکسوتان دوچرخه سواری یزد که به مناسبت بزرگداشت دهه فجر در محل سالن ولایت فرمانداری یزد برگزار شد در خصوص موضوع دوچرخه سواری و احداث مسیرهای دوچرخه، بیان داشت : مسئولان باید در جهت ایجاد نشاط و روحیه بهتر برای مردم شهر، تلاش کنند و اینکه در موضوع دوچرخه سواری مطالبه مردمی ایجاد شده، بسیار ارزشمند است.
به گفته سید محمدرستگاری اتفاقات خوبی در این زمینه دوچرخه سواری یزد رقم خورده است و مسئولان نباید در مقابل مطالبه مردم برای نشاط، تندرستی و سلامتی بی تفاوت باشند.
وی با اشاره به ساخت مسیر دوچرخه سواری، گفت: درخواست ها، پیگیری ها و نیاز مردم باعث شد مسیرهایی مانند جاده سلامت یزد احداث شود و در بلوار جمهوری نیز ساخت مسیر دوچرخه در حال انجام است.
وی گفت: وظیفه هر مسئول این است که این حرکت را پشتیبانی کند چرا که هم اکنون برای دوچرخه سواری در سطح شهر و تردد برای رسیدن به محل کار نگرانی  و کمبودهایی برای دوچرخه سواران وجود دارد.
فرماندار یزد در ادامه گفت : باید سعی کنیم تردد با دوچرخه را در مسیرهای بافت تاریخی نهادینه کنیم؛ این اقدام می تواند به مرور زمان شرایط بهتری برای هوای شهر نیز ایجاد کند.
وی در این مراسم که  جمعی از مسئولان شهرداری، ورزش و جوانان و پیشکسوتان دوچرخه سواری یزد حضور داشتند با بیان اینکه ما به عنوان مسئول وظیفه داریم زیر ساخت را فراهم کنیم، گفت: باید زیر ساخت ها را به گونه ای آماده کنیم که کمترین مشکل و ایراد را داشته باشد و در جهت عمومی کردن فرهنگ دوچرخه سواری تلاش کنیم.
وی با اشاره به اینکه مسیر جاده سلامت هم جای کار دارد، تصریح کردد: از لحاظ روشنایی، ایمنی، ایجاد نیمکت و ... همچنین مسیر های دوچرخه سواری داخل شهر هم به همین شکل باید رفع نقص شود تا مردم اعتماد کنند و با این طرح همراهی داشته باشند.
فرماندار یزد با اعلام اینکه ظرفیت احداث جاده های سلامت در استان وجود دارد، گفت: پیشنهاداتی برای احداث جاده سلامت مهریز محدوده بعد از پلیس راه تا مهریز که می تواند دسترسی های خوبی برای احداث جاده سلامت باشد، انجام شده و باید پیگیری شود.