معاون برنامه ريزي، اداري و مالي فرماندار يزد خبر داد:

تجهیز ترازوهای میوه فروشان یزدی به چاپگر / حذف کنجد از نان

معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرماندار یزد گفت: در اجرای ساماندهی میوه فروشی های شهر یزد، ترازوهای این صنف به دستگاه چاپگر مجهز می شود.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد به نقل از خبرگزاري ايرنا، افسانه شهابی پور گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به همین منظور و در مرحله نخست اجرای این طرح تا اول بهمن ماه 50 واحد میوه فروشی به این سامانه مجهز خواهند شد.

معاون برنامه ريزي، اداري و مالي فرماندار يزد اظهار داشت: متاسفانه میوه ها با نرخ های متفاوتی عرضه می شود که در قالب این طرح خریداران می توانند از جزئیات وزن و قیمت میوه های دریافتی خود مطلع شوند.

شهاپی پور تصریح کرد: ارائه رسید خرید باید از همان داخل میادین فروش انجام شود و به مردم هم اطلاع رسانی گردد تا از میوه فروشی ها رسید ترازو دریافت کنند.

معاون برنامه ریزي، اداری و مالی فرماندار یزد در ادامه به افزایش اخیر قیمت های نان اشاره کرد و گفت: حدود یکهزار و 200 نانوایی در استان فعال هستند که از اين تعداد 600 واحد در شهرستان یزد مستقر می باشند.

این مسوول یادآور شد: سلامت محوری، اساس کار ماست و لذا نظارتها مستمر و روزانه شده و اینطور نیست که یک نانوایی را پس از بازدید به حال خود رها کنیم.

وی، با بيان اينكه با توجه به مصوبه كارگروه آرد و نان شهرستان كنجد و تخمه از نان حذف مي شود اظهار داشت: عدم استفاده از کنجد و تخمه از دو هفته قبل آغاز شده و نانوایی ها حق استفاده از افزودنی های غیر مجاز ندارند.

شهابي پور در پايان با اشاره به اينكه سياست تشويق و تنبيه براساس كيفيت پخت نان و عوامل مربوط به آن است گفت: مقرر شده است تا هر ماهه 10 نانواي برتر معرفي شده و سهميه تشويقي براي آن و احد لحاظ گردد.