تجلیل فرماندار یزد از پرسنل خدوم تغسیل و کفن و دفن آرامستان خلدبرین یزد

فرماندار شهرستان یزد گفت: هر چند در خط مقدم مبارزه با کرونا پرستاران و کارکنان درمان قرار دارند اما در بسیاری از بخش‌های دیگر همچون واحد آرامستان‌ها و خدمات، افراد زیادی به مردم خدمت‌رسانی کردند که همه در ردیف مدافعان سلامت بوده و جایگاه رفیعی نزد خداوند دارند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، "سیدمحمدرستگاری" فرماندار یزد در مراسم تجلیل از کارکنان غسالخانه، حفار و خدمات آرامستان‌های خلدبرین یزد اظهار داشت : هر چند در خط مقدم مبارزه با کرونا پرستاران و کارکنان درمان قرار دارند اما در بسیاری از بخش‌های دیگر همچون واحد آرامستان‌ها و خدمات، افراد زیادی به مردم خدمت‌رسانی کردند که همه در ردیف مدافعان سلامت بوده و جایگاه رفیعی نزد خداوند دارند
فرماندار یزد افزود: قدردان زحمات شاغلان در آرامستان‌ها هستیم و بویژه اینکه همه اموات کرونایی در آرامستان یزد تغسیل و کفن شدند و در برخی از مواقع به صورت شبانه روزی فعالیت صورت می‌گرفت.
فرماندار شهرستان یزد بیان  داشت: از همه شهروندان درخواست داریم با توجه به اینکه وضعیت بسیار شکننده‌ای در زمینه کرونا در یزد وجود دارد،  همچنان محدودیت‌ها را رعایت کرده و حافظ سلامت خانواده و عزیزانشان باشند.
علیرضا حسنی، رئیس اتاق اصناف مرکز استان یزد نیز دراین آیین گفت: یکی از قسمت‌هایی که به صورت شبانه روزی در ۱۰ ماه گذشته فعالیت داشتند، واحد تغسیل و کفن و دفن آرامستان‌های یزد است که در طول این ایام ایثارگرانه خدمت کردند .
رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهردای یزد نیز اظهار داشت: در سال گذشته تعداد فوتی و آمار آرامستان‌های یزد چهار هزار و ۲۲۲ نفر بود که طی یکسال فوت کردند در حالی که فقط در ماه آبان امسال یک هزار و ۱۲۰ نفر فوتی داشتیم و این نشان از حجم بسیار بالای کار در آرامستان یزد است که به اندازه نیمی از آمار یک سال فقط در یک ماه خدمات رسانی شد.
محمدحسن مرادی افزود: هفت نفر در بخش تغسیل و کفن و دفن آرامستان خلدبرین خدمت می کنند، که سه نفر زن و چهار نفر مرد هستند و در ایام کرونا ۴۰ نفر از نیروهای جهادی نیز شامل ۱۷ زن و ۲۳ نفر در این زمینه خدمت رسانی کردند و متاسفانه در برخی از روزها تا ۵۸ نفر فوتی در خلدبرین یزد تغسیل شدند.
در پایان این نشست با اهدای هدایایی از پرسنل واحد کفن و دفن و آرامستان‌های خلدبرین یزد تجلیل شد.