فرماندار یزد:

عزیزالله سیفی در این نشست با بیان اینکه از 24 تا 30 دی ماه به عنوان هفته شورای آموزش و پرورش نامگذاری شده است گفت:هدف از تشکیل شورای آموزش و پرورش تمرکز زدایی ، مشارکت همگانی و اتخاذ تصمیمات گروهی است که باید با استفاده از تمامی ظرفیتهای موجود فعالیتهای آموزشی و پرورشی را ارتفا دهیم.

فرماندار با اشاره به اینکه مردم باید در اداره کردن آموزش و پرورش بیش از پیش سهیم باشند افزود دولت به تنهایی و با صرف اعتبارات کلان قادر به ایجاد یک فضای مناسب آموزشی و پرورشی نخواهد بود و مردم باید با مشارکت خود در امر تعلیم و تربیت  و گسترش مدارس هیئت امنایی شرایط را برای رسیدن به اهداف عالی نظام آموزشی و پرورشی کشور فراهم نمایند.

وی خاطر نشان کرد در طول یکسال گذشته شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد با برگزاری 12 بیش از 60 مصوبه داشته است که 82 درصد از این مصوبات به مرحله اجرا در آمده و مابقی در حال پیگیری می باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان با تأکید به اینکه مرتفع نمودن موانع و مشکلات مدارس یکی از وظایف خطیر آموزش و پرورش می باشد تصریح کرد در طول یکسال با بازدیدهایی که صورت گرفته مشکلات و موانع مدارس شناسایی شده و با اختصاص مبلغ بیش از 4 میلیارد ریال جهت تعمیر و بازسازی لوازم ، فضاسازی و تأسیسات گرمایشی و سرمایشی بسیاری از این کمبودها مرتفع شده است.

سیفی با بیان اینکه هوشمند سازی مدارس در جهت تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله در عرصه علمی است اعلام کرد طبق دستور العمل وزارت آموزش و پرورش 110 مدرسه در سطح شهرستان باید هوشمند شود که با تشکیل کارگروههای متعدد و تخصصی و ارائه برنامه ها و راهکارهای مناسب و جذب اعتبارات انشاءاله تا پایان سال تحصیلی جاری 20 درصد یعنی 40 مدرسه به هوشمند خواهد شد.

فرماندار اظهار نمود از جمله اقداماتی که در شورای آموزش و پرورش شهرستان به آن توجه شده است برنامه ریزی در جهت کیفیت بخشی به امور آموزشی و پرورشی مدارس، پیگیری برنامه های تربیتی دانش آموزان ، پیگیری مسائل و مشکلات فرهنگیان و مرتفع نمودن آن بوده است.