فرماندار يزد:

عزيزالله سيفي در اين مراسم با بيان اينكه هنر تئاتر يك از هنرهاي پايه اي  و اساسي در كشور است  گفت: تئاتر هنري است كه بايستي از پايه قوي شود و در اين راستا به زمينه سازي در بسياري از هنرها نياز است چنانكه امروزه شاهد اين هستيم كه بسياري از هنرمندان و بازيگران شاخص سينما و تلويزيون كه دركشور و دنيا مطرح شده اند به خاطر پيشينه و عقبه فعاليت آنها در رشته تئاتر بوده است.

فرماندار گفت:تئاتر كاري است كه هنرمند مي تواند با زمان بسيار كم بالاترين پيام را به مردم القا كند در صورتي كه مردم بايستي ساعت ها در زمينه هاي مختلف تحقيق كنند تا به پيام مورد نظر برسند.

فرماندار یزد در ادامه به بحث آموزش تئاتر در دوران کودکی اشاره کرد و گفت: زیربنای و تقویت تئاتر باید در دوران کودکی صورت بگیرد و برای همین اگر می خواهیم تئاتری فاخر و صاحب سبک داشته باشیم باید به امر آموزش در دوران نونهالی و کودکی توجه نماییم.

سيفي در پايان گفت: انتظار است كه همه دستگاههاي مربوطه به هنر توجه كنند و اميدواريم روزي برسد كه جايگاه تئاتر بيشتر و بهتر شود. همچنانكه تا كنون هم هنرمندان و اداره ارشاد به اين موضوع توجه كردند تا جايگاه اين هنر را حفظ كنند.

حسن مفیدی، معاون فرهنگی وهنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد دیگر سخنران این مراسم بود که ضمن تقدیر از گروهای شرکت کننده در جشنواره تئاتر منطقه ای یزد، اعلام کرد؛ که این استان سابقه برگزاری 4 دوره جشنواره تئاتر منطقه ای را داشته است.

وی با اشاره به اینکه سال آینده با راه اندازی فاز2مجتمع امام علی (ع)سالن های مناسب در حوزه نمایش میزبان علاقه مندان خواهد بود، ادامه داد: در کنار تالار هنر یزد نیز سالنی دیگر برای علاقه مندان حوزه نمایش در دست راه اندازی است که بزودی با اتمام آن افتتاح و قابل بهره برداری برای گروههای نمایشی است.