فرماندار یزد گفت:

« بیش از 55 درصد واجدین شرایط در حوزه انتخابیه یزد تأیید صلاحیت شدند »

فرماندار یزد گفت:پرونده 147 نفر از واجدین شرایط در هیأت‌های نظارت مورد بررسی قرار گرفت که بیش از 55 درصد واجدین شرایط، تأیید صلاحیت شدند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، پیش از ظهر امروز سیدمحمدرضا مدرسی فرماندار یزد در جلسه ستاد انتخابات شهرستان یزد گفت: مهلت ۵۰ روزه بررسی هیأت‌های نظارت استان و هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات، روز گذشته به پایان رسید و نتایج به صورت مکتوب به داوطلبین تحویل خواهد شد.

مدرسی تصریح کرد: دو روز فرصت اعتراض برای افرادی که تأیید صلاحیت نشده‌اند وجود دارد که می‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند. و پس از آن نیز شورای نگهبان ۳۰ روز فرصت بررسی دارد.

رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان یزد گفت: پرونده 147 نفر از واجدین شرایط در هیأت‌های نظارت مورد بررسی قرار گرفت که بیش از 55 درصد واجدین شرایط تأیید صلاحیت شدند.

فرماندار یزد افزود: بخشی از عدم احراز صلاحیت ها مربوط به عدم بارگذاری مدارک مورد نیاز در سامانه ثبت نام در موعد مقرر بوده است.

وی ادامه داد: زمان اعلام نتایج روزهای جمعه و شنبه ۱۵ و ۱۶ دی ماه است و داوطلبانی که صلاحیت آنها تأیید یا احراز نشده، به مدت سه روز از ۱۷ تا ۱۹ دی ماه برای اعتراض فرصت دارند و بر اساس جدول زمان بندی، این اعتراض‌ها توسط شورای نگهبان به مدت یک ماه تا ۱۹ بهمن بررسی مجدد خواهد شد.

فرماندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود به چینش عوامل برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: حدود 12 هزار نفر از افراد با تجربه و جوان، در فرآیند برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، زارچ و ندوشن مشارکت دارند. انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود./انتهای پیام