فرماندار یزد تاکید کرد؛

بسیج محلات در کنترل بیماری نقش محوری دارد/ مردم نسبت به شیوع مجدد کرونا دقت کنند

فرماندار یزد، با تاکید در بحث نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: با توجه به اینکه پروتکل ها باید برای جلوگیری از ابتلا در موج بعدی ابتلا در استان و شهر یزد بیش از پیش رعایت شود، بسیج محلات نقش محوری در کنترل بیماری دارند و با توجه به باز بودن مغازه ها و ازدحام مردم در سطح شهر کنترل بیشتری داشته باشند، ما باید همچنان مردم را نسبت به موضوع کرونا حساس نگه داریم و این مهم کمرنگ نشود تا خدای ناکرده دچار موج بعدی نشویم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، "سیدمحمد رستگاری" فرماندار یزد در جلسه قرارگاه مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹به شیوه محله وخانواده محور(طرح شهید سلیمانی) شهرستان یزد ضمن تشکر از اقداماتی که در محلات به منظور پیشگیری و مقابله با کرونا توسط برخی از دستگاه‌ها به ویژه مخابرات، سازمان فرهنگی هنری و شهرداری یزد و همچنین نیروهای مقاومت بسیج انجام شده، گفت: این اقدامات باید از این به بعد بسیار هدفمند و با جدیت بیشتر ادامه پیدا کند اکنون باتوجه به فروکش کردن میزان ابتلا به کرونا، فرصت طلایی در اختیار داریم تا اقدامات مهمی در زمینه مقابله با ویروس کرونا انجام دهیم و باید به نظارت ها هم در محلات و هم در سطح گسترده تر توجه ویژه‌ای شود.
فرماندار یزد با اشاره به لزوم پیگیری جدی مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا در یزد، گفت: اکنون زمان آن رسیده که با توجه به جلساتی که قبلاً داشتیم نظارت ها بیشتر شود و عوامل اجرایی نظارت توجه کنند به هر دلیل پروتکل های بهداشتی در مراکز دولتی و غیردولتی رعایت نشد نسبت به پلمپ آن مرکز اقدام کنند.
سید محمدرستگاری با تاکید در بحث نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: با توجه به اینکه پروتکل ها باید برای جلوگیری از ابتلا در موج بعدی ابتلا در استان و شهر یزد بیش از پیش رعایت شود، بسیج محلات نقش محوری در کنترل بیماری دارند و با توجه به باز بودن مغازه ها و ازدحام مردم در سطح شهر کنترل بیشتری داشته باشند، ما باید همچنان مردم را نسبت به موضوع کرونا حساس نگه داریم و این مهم کمرنگ نشود تا خدای ناکرده دچار موج بعدی نشویم.
وی با تاکید بر اینکه فرمانداری یزد با همکاری مرکز بهداشت دنبال‌کننده موضوع مراقبت است، افزود: با اطلاع رسانی باید نسبت به بحث های مراقبتی فضا را آماده کنیم و از طریق مصاحبه ها و ارتباط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد و دانشگاه علوم پزشکی یزد با صداوسیما این کار می تواند انجام شود.
وی با تاکید بر مراقبت محله ای، گفت: توسط بسیج اصناف و حتی بسیج ادارات و کارمندان باید دقت شود تا افرادی که مبتلا بودند در صورت بهبودی و حضور در محل کار، مراقبت های تکمیلی انجام شود تا از موارد ابتلای جدید کاسته شده و حتی از حضور کارمندان، کسبه و مغازه داران، و افراد مبتلا در محل کار جلوگیری شود.
فرماندار یزد درخصوص نقاهتگاه ها گفت: نقاهتگاه از آن جهت که نیازمند ساختار و تشکیلات و امکانات است در حال پیگیری است و تا رفع این ابهامات باید بحث مراقبت را با جدیت باید دنبال کنیم و در خروجی کار نیز همه اعضای این جلسه گزارش آماری دقیق ارائه دهند.
وی در پایان جلسه همکاری اعضای جلسه با مرکز بهداشت و تعیین مسئولین مناطق و نواحی و ارتباط مستمر آنان با یکدیگر را یادآور شد و براهمیت همکاری با مسئولان و اطلاع رسانی در فضای مجازی تاکید کرد.