فرماندار یزد تأکید کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، محمود شاکری شمسی در جلسه هماهنگی برنامه های هفته بسیج، شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت:در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، دنیای کفر و ابرقدرتها در کمک به صدام برای شکست ایران اسلامی ید واحد بودند ولی ایران اسلامی به واسطه اتکاء به خداوند متعال، درایت و تدابیر هوشمندانه حضرت امام خمینی (ره) و حضور مردم فهیم توانست از تمامیت ارضی خود دفاع کند.

فرماندار یزد افزود: امنیت بی نظیر حاکم بر ایران اسلامی مدیون بسیج و ایثارگری رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس است.

 وی با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج و لزوم اجرای برنامه های متنوع در این هفته تصریح کرد: نهال بسیج در همان اوایل انقلاب به دست امام خمینی کاشته شد و از آن به عنوان شجره طیبه ای تعبیر شد که سالها ماندگار و ثمرات بی شماری را برای ایران داشته است.

شاکری شمسی خاطرنشان کرد: امروز به برکت شکل گیری بسیج در سایر کشورها شاهد این هستیم که مردم در مقابل با زورگویی و سلطه طلبی برخی از کشورها و گروه ها به پا خواسته اند.

فرماندار با اشاره به اینکه در بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری از بسیج به عنوان شجره طیبه، لشگر مخلص خدا، مدرسه عشق، میقات پابرهنگان و ... یاد می شود اظهار داشت:  مهمترین ویژگی هر فرد بسیجی این است که نسبت به زمان و مکان خود شناخت داشته باشد و برای هر موقعیتی برنامه ریزی و نقشه راه داشته باشد.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان با تأکید به اینکه فرد بسیجی نباید خودش را محدود به یک جناح، حزب و گروه خاصی کند خاطر نشان کرد: بسیج متعلق به همه مردم است و امروز باید با برنامه ریزی مناسب ، نوآوری  و خلاقیت بیش از پیش، گستره بسیج را در سراسر کشور و در عرصه های مختلف گسترش داده شود.

شاکری شمسی در پایان با بیان اینکه قدرت ایران اسلامی در عرصه های مختلف بر هیچ کشوری پوشیده نیست گفت: امروز به برکت پشتوانه عظیم مردم و بسیج، قدرتهای جهانی به این نتیجه رسیده اند که باید با ایران به جای استفاده با زبان تحریم و زور از زبان احترام صحبت شود.