فرماندار یزد:

برگزاری نمایشگاه‌ به توانمندی بانوان کمک می‌کند

فرماندار شهرستان یزد گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها نقش مهمی در معرفی توانمندی بانوان و همچنین تقویت این ظرفیت‌ها در جامعه دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد :سیدمحمدرستگاری روز پنجشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات خانگی بانوان توانمند محلات شهرستان یزد افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها با کمترین امکانات و بضاعت مالی باعث می‌شود بانوان توانمندی که در گوشه و کنار شهرستان خلاقیتی دارند گردهم جمع شده و این توانمندی را عرضه کنند.

وی ادامه داد: نمایشگاه یادشده به عنوان دومین نمایشگاه توانمندی بانوان در روستای اکرمیه یزد برپاست و ۲ نفر از اعضای شورای روستا نیز خانم هستند که نشان از نقش فعال بانوان در عرصه‌های اجتماعی دارد.

فرماندار یزد اظهار داشت: استقبال مردم و بانوان از این فعالیت‌ها می‌تواند باعث تداوم این گونه نمایشگاه‌ها شود و با توجه به اینکه امسال یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده است لذا در این زمینه نیز باید اقداماتی صورت گیرد.

رستگاری افزود: بخش مرکزی در کنار شهر یزد مظلوم واقع شده و ان شاءالله با برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها شاهد معرفی توانمندی بخش‌های حاشیه شهر باشیم.

بخشدار مرکزی یزد نیز در این مراسم گفت: این نمایشگاه با ۱۴۰ غرفه در بخش‌های مختلف برپا شده و به مدت ۲ روز برای بازدید علاقه مندان در روستای اکرمیه برپاست.

محمدحسین پاکدل افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه‌ای که برای کشور به وجود آمده برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها به عنوان کمک یار خانواده‌ها بوده و علاوه بر رونق تولید خانگی باعث نشاط و امید خانواده‌ها نیز می‌شود.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه غرفه‌هایی از جمله غذای سنتی، هنرهای دستی و پوشاک، مشاوره و دیگر فعالیت‌های اجتماعی برپا شده و آمادگی داریم در همه روستاها و دهیاری‌های شهرستان یزد چنین نمایشگاهی برپا شود.

بخشدار مرکزی یزد بیان داشت: در سال ۹۸ و براساس مناسبت‌های ملی و مذهبی  برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد از دیانا رجایی، ورزشکار نوجوان یزدی تجلیل شد، اجرای ورزشهای باستانی از سوی نوجوانان و نمایش مشاغل خانگی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

منبع خبر :خبرگزاری ایرنا