برگزاری نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان یزد با موضوع ازدواج و تحکیم خانواده

با حضور فرماندار یزد نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان یزد با موضوع ازدواج و تحکیم خانواده برگزار شد.

ه گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد به نقل از اداره ورزش و جوانان شهرستان یزد جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با موضوع ازدواج و تحکیم خانواده به ریاست سید محمدرستگاری فرماندار یزد و با حضور علیرضاجدیدی معاون سیاسی ، امنیتی اجتماعی فرماندار،نارگانی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان یزد،مسئولین دستگاه های عضو ، اساتید و صاحب نظران و جمعی از سازمان های مردم نهاد به در سالن شبکه فعالین ازدواج برگزار گردید .
در ابتدای رضا نارگانی، دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان در خصوص برگزاری جلسه در مرکز فعالین ازدواج گفت: به منظور آشنایی  اعضای ستاد در نظر داریم تا آنجایی که مقدور باشد جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان را در خارج از فرمانداری و در ادارات و مراکز مربوطه با ریاست فرماندار برگزار نماییم.
در ادامه جلسه پژوهش انجام شده توسط دکتر مریم صالح زاده  با موضوع  "بررسی اثر بخشی آموزش های قبل از ازدواج در استان یزد" ارائه شد و سپس زهرا رستگار مدیرعامل مجمع خیرین ازدواج و حجت الاسلام امامی مدیرعامل شبکه فعالین ازدواج گزارشی از اقدامات و خدمات صورت گرفته را ارائه نمودند.
در پایان سید محمد رستگاری فرماندار یزد توجه به نیازهای جوانان خصوصا ازدواج که یکی از پدیده های دوره جوانی است را بستری مناسب برای رشد و توسعه جامعه دانست و گفت عدم شناخت زوجین از همدگیر و  تجمل گرایی از آفت های اصلی ازدواج جوانان شمار می آید که  برای حل آن نیازمند فرهنگ سازی لازم در بین جوانان و مخصوصا خانواده آنها می باشد.
وی همچنین با توجه به  اهمیت ازدواج جوانان و ضرورت برنامه ریزی در این خصوص و توجه بیش از پیش به بحث آموزش های قبل و بعد از ازدواج بر لزوم استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه ها برای حل مشکلات و ارائه خدمات به جوانان تاکید کرد.
 در ادامه هر یک از اعضای حاضر در جلسه نقطه نظرات و پیشنهاد های خود را بیان نمودند.