رئیس ستاد انتخابات استان یزد:

برگزاری قانونمند و حفظ بی‌طرفی، سند افتخار ما در فرداي انتخابات است

رئیس ستاد انتخابات استان یزد، سلامت کامل انتخابات را مهم‌ترین نكته در امر برگزاری انتخابات دانست و گفت: برگزاری قانونمند و حفظ بی‌طرفی مجريان انتخابات، سند افتخار ما در فرداي روز انتخابات است و امیدوارم همه ما با اين چشم‌انداز وارد بحث انتخابات شويم.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمدعلی طالبی" روز دوشنبه 30 شهریورماه در نشست مشترک ستاد انتخابات استان و شهرستان یزد ضمن تسليت شهادت امام محمدباقر(ع) و گرامیداشت ياد و خاطره شهدا و رزمندگان اسلام و هفته دفاع مقدس، سلامت کامل و قانونمندی انتخابات را دو دغدغه اصلي ستاد استان در امر برگزاری انتخابات دانست و افزود: داشتن تجربه و تخصص در امر برگزاری انتخابات ضروری و لازم به نظر می رسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به این نكته که بحث مشاركت مردم در انتخابات از اهمیت خاصی برخوردار است، عنوان کرد: همه برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که در حال انجام است و تا اسفندماه ادامه دارد، بدین خاطراست كه بهترين شرايط و فرصت را براي مردم فراهم كنيم تا در سرنوشت خودشان مشاركت و از حقي كه براي اين موضوع دارند استفاده كنند.

"طالبی" با بیان اینکه لازم است در جهت آگاه‌سازی مردم و تبيين اهميت انتخابات برنامه‌ ريزي های گسترده‌ای انجام شود، تصریح کرد: حضور کاندیداهای متعدد از طیف‌ها و سلايق مختلف سياسي كه در چارچوب نظام قرار دارند، یکی از مواردی است که در حضور و مشاركت مردم در دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شوراي اسلامي تأثیرگذار است.

رئیس ستاد انتخابات استان، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش ارائه‌ شده توسط فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان یزد، اقدامات این شهرستان را نشان‌ از جریان داشتن فرآيند اجرايي در ستاد انتخابات شهرستان یزد دانست و تأکید کرد: کارهای کارشناسی خوبی صورت گرفته و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات تا به امروز دیده ‌شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، مسئولیت ستاد انتخابات شهرستان یزد را در برگزاری انتخابات حوزه انتخابيه یزد و اشکذر مهم یادکرد و افزود: ستاد انتخابات شهرستان يزد به ‌نوعی نشان و آبروي روند برگزاری انتخابات استان در امور اجرایی است.

وی با بیان اینکه اعضای ستاد انتخابات شهرستان يزد، افراد بسيار باتجربه‌ای هستند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ويژگي در کار انتخابات، داشتن پشتوانه كار ستادي است كه خوشبختانه شخص فرماندار و اعضای ستاد انتخابات شهرستان یزد تجربه بسيار خوبي در این زمینه دارند.

طالبی تصریح کرد: بیش از نیمی از جمعیت استان در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر متمرکز است و به همین جهت تعداد شعب نیز قابل‌توجه است که می‌طلبد با حساسيت خاصي فعالیت‌ها را در شهرستان يزد دنبال كنيم.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد، راه‌اندازی اتاق انتخابات ستاد شهرستان را مطلوب دانست و ضمن تشکر از فرماندار و اعضای ستاد انتخابات شهرستان یزد، گفت: مباحث اجرايي سنگين و مهمی به دوش شما است که امیدوارم در برگزاری انتخابات اسفندماه موفق باشید.