به ریاست فرماندار یزد:

برگزاری سومین مجمع سلامت شهرستان یزد

سومین مجمع سلامت شهرستان یزد با شعار "سواد سلامت، آینده سلامت" برگزار شد.

سومین مجمع سلامت شهرستان یزد با شعار "سواد سلامت، آینده سلامت" برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد،در ابتدای این نشست،"سید محمد رستگاری "فرماندار يزد ضمن خوشامد گويي، بر نقش و اهميت سواد سلامت تأکيد و از همه ادارات و سازمان هاي شهرستان خواستار فعاليت جهت ارتقاي سواد سلامت مردم شد.

دکتر موسوی رییس مرکز بهداشت شهرستان و دبير مجمع سلامت شهرستان ،ضمن بيان سيماي سلامت شهرستان يزد، بيشترين علت فوت مردم شهرستان تا پايان سال ۹۷ را بيماري هاي قلبي عروقي عنوان کرد و به هزار و ۷۷۲ مورد حيوان گزيدگي تا پايان آذر اشاره كرد و خواستار همكاري همه دستگاه ها و نهاد ها جهت حفظ و ارتقاي سلامت مردم شد.

دکتر حائریان رییس سازمان نظام پزشکي استان، راه ارتقاي سلامت مردم را در مشارکت ايشان در امر سلامت دانست و اجتماعي شدن سلامت را بهترين راه معرفي كرد.

خانم دکتر خامسی مدیرکل دفتر امور اجتماعي و فرهنگی استانداري بر نقش و تأثير عوامل اجتماعي موثر بر سلامت تأکيد و پيشنهاد تدوين تقويم سلامت اجتماعي را به سومين مجمع سلامت مركز استان ارائه كرد.

دکتر اخوان مسؤل برنامه مجامع سلامت شورای عالی سلامت و امنیت غذايي کشور، بحث سلامت را بحث اصلي جامعه امروز و فردا دانست و گفت: وزارت بهداشت سهم ۲۵ درصدي در حفظ و ارتقاي سلامت مردم دارد و ۷۵ درصد سهم سلامت مردم خارج از نظام سلامت است و استانداران و فرمانداران را مسؤل اين امر در سطح استان ها و شهرستان ها معرفي کرد.

دکتر لطفی مشاور رییس دانشگاه در امور اجتماعي،ضمن معرفي نظام نامه سلامت همه جانبه و تعريف سواد سلامت،رمز برون رفت از همه گيري بيماري هاي واگير و غيرواگير را مشارکت مردم جامعه در قالب کانون سلامت محلات و مطالبه مردم دانست.

همچنین سید محمد رستگاری فرماندار شهرستان در ادامه ضمن حمایت و پیگيري مصوبات نشست مبني بر همکاري دستگاه ها در ارتقاي سواد سلامت، بر پيگيري و فعاليت کانون هاي سلامت محلات بيش از پيش تأکيد و خواستار مشاركت كانون هاي سلامت محله در راستاي حل مشكلات بهداشت و سلامت شد.در پایان این مجمع، از فعالان حوزه سلامت و خیرين با اهداي لوح تقدير تجليل شد.