با حضور سرپرست فرمانداري يزد؛

برگزارکنندگان دومين جشنواره ملي تئاتر خياباني تجليل شدند

مراسم تجليل از برگزارکنندگان دومين جشنواره ملي تئاتر خياباني چتر زندگي با حضور « محمدعلي طالبي» استاندار و «احمد ترحمي»سرپرست فرمانداري يزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، مراسم تجليل از برگزارکنندگان دومين جشنواره ملي تئاتر خياباني چتر زندگي با حضور « محمدعلي طالبي» استاندار و «احمد ترحمي»سرپرست فرمانداري يزد برگزار شد.

استاندار يزد در اين مراسم ضمن ابراز علاقه به تئاتر و تلاش براي ايجاد فضاي حمايتي از هنرمندان اين عرصه گفت:از میان هنرهاي مختلف، تئاتر از قابلیت‌های مؤثرتری براي انتقال مفاهيم به جامعه و مردم برخوردار است  و اين  ظرفیت‌ها  با تلاش هنرمندان در جشنواره چتر زندگي به نمايش درآمد و زمينه همكاري گروه‌هایی از ساير استان‌ها نيز فراهم شد.
«محمدعلي طالبي» افزود: اميدوارم هنرمندان تئاتر از فرصتي كه در استان چه با حضور نمايندگاني از حوزه تئاتر در دستگاه‌های فرهنگي و اجتماعي و چه باور كلي مديريتي و برنامه‌ریز نسبت به اين موضوع فراهم‌شده است استفاده كنند و بر مبناي اين باور  بتوانيم اقداماتي مؤثر براي ارتقا ظرفیت‌هاي هنري محقق سازيم.
طالبي بيان كرد:زمينه رشد محسوس و جهش هنري در استان فراهم است و حتي حساسیت‌هایی كه نسبت به برخي رشته‌های هنري وجود دارد در هنر تئاتر كمتر ديده می‌شود و نگاه‌های ارزشي نيز قابلیت‌های اين عرصه را باور دارند.
وي بر تقويت ايفاي نقش اجتماعي استان به‌واسطه هنر در سطح كشور تأکید و اظهار داشت:هنر تئاتر را به‌گونه‌ای در استان يزد پيش ببريم كه به‌عنوان يكي از مؤلفه‌های مؤثر در آموزش، ارتقا نشاط جامعه و پويايي اجتماعي اثرگذار  باشد تا  در اين زمينه دين خود را به جامعه و مردم ادا كنيم.
شایان‌ذکر است دومين جشنواره ملي تئاتر خياباني چتر زندگي از يكم تا چهارم آذرماه در سطح شهر يزد با مشاركت هنرمندان و دستگاه‌های اجرايي فرهنگي و اجتماعي مؤثر برگزار شد.