به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، محمود شاکری شمسی در جلسه شورای اداری شهرستان یزد ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام شده دستگاههای اجرایی شهرستان در چند ماه اخیر گفت: چهارمین سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان یزد همزمان با سراسر کشور از پنجم مهرماه آغاز و تا هیجدهم آبان ماه به مدت 43 روز انجام شده است.

فرماندار یزد با بیان اینکه آمار و اطلاعات می تواند مبنایی برای برنامه ریزی و اتخاذ تصمیمات صحیح در آینده باشد افزود: آمار و اطلاعات حاصل از این سرشماری می تواند برنامه ریزان در ارائه برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بیش از پیش کمک نماید.

وی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید این اعتقاد وجود دارد که باید آمارها و اطلاعات مبتنی بر واقعیت ها موجود بر جامعه باشد.

رئیس شورای اداری شهرستان یزد در بخشی دیگر با اشاره به عزاداری های شایسته مردم دارالعباده و دارالعلم یزد تصریح کرد: خوشبختانه با همراهی مردم ، هیأتهای مذهبی و همچنین برنامه ریزی مناسب نهادهای مسئول، مشکل خاصی را در دهه اول محرم سال جاری نداشته ایم.

شاکری شمسی در ادامه با اعلام اینکه بخشی از اعتبارات عمرانی دستگاههای اجرایی شهرستان تاکنون تخصیص داده شده است از مدیران خواست تا با برنامه ریزی نسبت به هزینه کرد مناسب این اعتبارات در مدت باقی مانده، اقدام لازم را بعمل آورند.

فرماندار یزد نسبت به صرفه جویی انرژی، با توجه به فصل سرما تأکید کرد و افزود: دستگاههای اجرایی باید نسبت به جلوگيري از هدر رفتن انرژی در محیط های اداری توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برنامه محوری بایدسرلوحه کار همه دستگاههای اجرایی باشد اظهار داشت: در سال آینده فعالیت ها باید براساس برنامه باشد و در این زمینه مدیران باید نسبت به ارائه اولویت های کاری اداره متبوع خود در قالب برنامه اقدام کنند.

شاکری شمسی در بخشی دیگر از سخنان خود با افزود: اقدامات خوبی در فرمانداری به عنوان بالاترین نهاد حاکمیتی و رابط بین مردم و دولت در شهرستان از ابتدای سالجاری تاکنون انجام شده است و در طول این مدت سعی داشته ایم فرمانداری و ادارات به یک نهاد پویا، فعال و اثرگذار تبدیل نماییم.

فرماندار یزد با اشاره به توجه ویژه مدیران استان نسبت شهرستان یزد افزود: خوشبختانه در طول این مدت حمایت های خوبی از یزد صورت گرفته است ولی با توجه به اینکه شهرستان یزد جمعیتی بالغ بر 50 درصد جمعیت استان را در خود جای داده است نیازمند اعتبارات بیشتری در بخش های مختلف است.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان خاطر نشان کرد: بخشی از اعتبارات شهرستان صرف اموری می شود که استان نیز از آن منتفع می شود و در سالجاری نیز اعتبارات عمرانی صرف پرداخت مطالبات پیمانکاران شده است.

وی با اشاره به وجود تصفیه خانه فاضلاب در شمال جغرافیایی شهر یزد اظهار داشت: باید شرایطی فراهم شود تا بخشی از آب پساب این تصفیه خانه برای مصرف در بخش صنعتی و کشاورزی به شهرها و مناطق حاشیه ی این تصفیه خانه اختصاص یابد.

در پايان اين مراسم از خدمات وتلاشهاي محمد حسن نقدي تقدير و امير شاكري به عنوان معاون جديد فني و امورعمراني فرمانداري يزد منصوب شد.