معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد:

بخشداران با مردم ارتباط نزديك و تنگاتنگ داشته باشند

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در مراسم تكريم و معارفه بخشدار مركزي يزد اظهارداشت: ارتباط نزدیک و حضور در جمع مردم و نيز شنیدن حرف آنها جزو وظایف مهمی است که بخشداران بر عهده دارند.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، آيين تكريم و معارفه بخشدار بخش مركزي يزد با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، فرماندار يزد، امام‌جمعه حومه شرقي يزد، معاونين فرماندار، روساي شوراهاي روستايي، دهياران و جمعي از مديران استان و شهرستان برگزار شد.
«محمدعلي طالبي» در اين جلسه با اشاره به اينكه بخشداران نماينده عالي دولت در حوزه مسئوليت خود هستند؛ تاكيد كرد: گاهی شنیدن حرف مردم از انجام دادن فعاليت هاي نيازمند اعتبار برای مردم مهمتر است؛ چون مردم دوست دارند مدیران ابتدا حرفشان را بشنوند و بعد از آن برای رفع مشکلشان اقدام کنند. 
وي ارتباط و تعامل با نهادهای برخاسته از مردم را جزو ديگر وظايف بخشداران دانست و خاطرنشان كرد: شورهای اسلامی روستاها تبلور اراده و رای مردم هستند كه جا دارد در چارچوب قانون، تعامل و همکاری لازم بين بخشداري و اين نهاد وجود داشته باشد.
وی با بيان اينكه ارتباط با افراد ذی نفوذ،ائمه جمعه،گروه های مرجع،نخبگان و... نیز باید مورد توجه بخشداران قرار بگیرد، تصريح كرد: امروز دولت به بحث فعال شدن روستاها و ایفای نقش روستاییان در بخش های اقتصادی،اجتماعی و عمرانی تاكيد دارد چراكه بعد از گذشت سال ها از مهاجرت روستائیان به شهرها شاهد تبعات منفي اين مهم هستيم. 
طالبی ادامه داد: امروز تعادل بخشي به اشتغال با فعالیت خوب در روستاها صورت خواهد گرفت و پایداری جمعیت ما منوط به فعالیت های روستاها و آبادی روستاها است. 
معاون سیاسی ، امنيتي و اجتماعي استاندار همکاری دوجانبه بخشداران با دهیاران را خواستار شد و تصریح کرد: دهیاران به عنوان کسانی که در عرصه اجرا در روستاها حضور دارند بیشترین ارتباط را با بخشداران دارند و باید مورد توجه باشند تا بتوانند با فراغ بال در چارچوب قوانین درحوزه هاي مرتبط با روستا فعاليت نمايند. 
وي در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: بخش مرکزی حساسیت های خاص خودش را به جهات مختلف دارد و ضروري است بخشدار اين بخش با ایجاد تعامل و همیاری ويژه بين تمامي دستگاه ها به ارائه خدمات به اهالي بخش اقدام كند. 
وي تاكيد كرد: مدیران استان و بخصوص مديران شهرستان مي بايست توجه ويژه اي به روستاهای بخش مرکزی داشته باشند تا بتوانیم حیات را در روستاها بهبود ببخشیم و روستاهايي فعال در کنارشهرداشته باشیم.
وي در پايان ضمن تقدير از فعاليت هاي «حسين عسكرزاده» بخشدار سابق بخش مركزي يزد؛ ابراز اميدواري كرد كه «جواد برزگر» بخشدار جديد اين بخش نيز با استفاده از ظرفیت و توان دروني خود و با مشورت گرفتن از کسانی که در این مسئولیت بودند فعالیت های خوبی را در بخش مرکزی سامان بدهد.