فرماندار يزد تأكيد كرد؛

بايد با تسهيل كارها و حفظ احترام زمينه ساز مشاركت جدي تر خيرين در پروژه هاي مختلف باشيم

فرماندار يزد گفت: مسئولين بايد با تسهيل و تسريع كارها و درخواست ها و حفظ احترام خيرين زمينه حضور فعال تر بخش خصوصي و غير دولتي را در پروژه هاي مختلف به ويژه بخش كتاب و كتابخواني فراهم آورند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه بررسي وضعيت واگذاري و رفع موانع تحويل قطعي زمين به خيرين كتابخانه ساز با حضور فرماندار يزد، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، مديركل نهاد كتابخانه هاي عمومي استان، معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري و ساير اعضاء برگزار شد.

" محمود شاكري شمسي" در ابتداي اين جلسه با تبريك ميلاد حضرت صاحب الزمان(عج) و گراميداشت ياد و خاطره امام راحل (ره) و شهداي قيام 15 خرداد اظهار داشت: مردم و مسئولين بايد قدر نظام جمهوري اسلامي ايران به عنوان نعمت و يادگار به جا مانده از حضرت امام خميني (ره) بدانند و پاسداشت اين گوهر گرانبها باشند.

فرماندار يزد با اعلام اينكه در كشور پروژه هاي نيمه تمام زيادي وجود دارد كه براي تكميل آنها نياز به چهارصد هزار ميليارد تومان مي باشد خاطرنشان كرد: بايد سازو كارهايي فراهم شود تا بخشي از اين پروژه هاي كه قابليت واگذاري دارد به بخش هاي غيردولتي سپرده شود تا زودتر نتيجه دهد.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد با اشاره به سابقه ديرينه حضور و مشاركت خيرين و سازمان هاي مردم نهاد در امورات مختلف گفت: خيرين بدون هيچ چشم داشتي و تنها براي رضايت خداوند متعال و براي اعتلاي ايران اسلامي در حوزه هاي مختلف وارد عرصه فعاليت شده اند كه در اين بين نقش خيرين يزدي در ايجاد مساجد، تكايا، مراكز فرهنگي، آموزشي و ورزشي بر هيچ كسي پوشيده نيست.

رئيس انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان يزد اعلام كرد: مسئولين بايد با تسهيل و تسريع كارها و درخواست ها و حفظ احترام خيرين زمينه حضور فعال تر بخش خصوصي و غير دولتي را در پروژه هاي مختلف به ويژه بخش كتاب و كتابخواني فراهم آورند.

" شاكري شمسي "با تأكيد به اينكه اگر مي خواهيم آينده كشور را تضمين نماييم بايد به جوانان و مسائل فرهنگي آنان توجه داشته باشيم خاطرنشان كرد: يكي از موثرترين سازوكارها در اين زمينه گسترش بحث كتاب خواني و توسعه مراكز فرهنگي نظير كتابخانه ها مي باشد.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد افزود:خريد و تأمين منابع اعم از مكتوب و ديجيتال، يكي از بخش‌هايي است كه مي‌توان از ظرفيت خيرين در آن بخش استفاده كرد.

در اين جلسه همچنين " غياثي " مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان با اعلام آمادگي كامل اين اداره كل در بحث جذب خيرين كتابخانه ساز اظهار داشت: تاكنون مكاتبات و جلساتي با اداره كل راه و شهرسازي استان به منظور شناسايي زمين ها دولتي با كاربري فرهنگي داشته ايم كه اميدواريم در مدت چند روز آينده ليست اين اراضي اعلام تا براساس نياز مناطق براي ساخت كتابخانه ها اقدام شود.