فرماندار يزد خواستار شد؛

بازنگري سند توسعه و چشم انداز شهرستان براساس اهداف دولت تدبير و اميد

فرماندار يزد گفت: اهداف تعيين شده در سند توسعه و چشم انداز شهرستان بايد منطبق با اهداف دولت تدبير و اميد و مجموعه مديريت استان باشد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه بررسي سند توسعه و چشم انداز شهرستان يزد با حضور فرماندار، مديران كل دفاتر آموزش و پژوهش و هماهنگي امور اقتصادي استانداري، معاون برنامه ريزي،‌اداري و مالي فرمانداري و مشاور فرماندار در امور اقتصاد و صنعت تشكيل شد.

محمود شاكري شمسي در اين جلسه با اعلام اينكه از ابتداي سال 93 تا كنون هر اقدامي كه در سطح شهرستان صورت گرفته است براساس برنامه بوده است افزود: در اين مدت كليه دستگاه هاي اجرايي شهرستان براساس اولويت بندي نسبت به تهيه و تدوين نقشه راه و ارائه برنامه اقدام نموده اند.

فرماندار يزد اظهار داشت: در طول يك سال اخير اقدامات ادارات شهرستان و به ويژه فرمانداري به عنوان بالاترين نهاد حاكميتي و رابطه بين مردم و دولت براساس اولويت هاي تعيين شده بوده و سعي داشته ايم طرح ها و پروژه هاي اجرا شده در مركز استان اثر بخشي لازم را داشته باشد.

وي با اشاره به تهيه و تدوين سند توسعه و چشم انداز شهرستان يزد در سال هاي گذشته و ضرورت عملياتي ساختن آن تصريح كرد: اهداف سند توسعه و چشم انداز شهرستان يزد بايد براساس اهداف كلان دولت تدبير و اميد و مجموعه مديريت استان باشد.

شاكري شمسي اضافه كرد: ضرورت دارد با تشکیل كميته اي اهداف اين سند را بررسی و در صورت مغايرت با برنامه ها و پروژه هاي شهرستان مورد بازنگري قرار گيرد.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد با تأکید به اینکه برنامه توسعه شهرستان یزد بايد براساس بهداشت و سلامت باشدگفت: یکی از مهمترین چالش های موجود در شهرستان یزد بحث آلاینده های زیست محیطی است که در این راستا به دنبال استقرار صنایع پاک باتوجه به استاندارد های بین المللی و بحث آمایش سرزمین و همچنین برخورد قانونی و جابجایی صنایع آلاینده به خارج از شهر هستیم.

شاكري شمسي همچنين توجه به توسعه بحث گردشگري در استان و شهرستان را خواستار شد و خاطرنشان ساخت: وجود قريب به 750 هكتار بافت تاريخي زنده و پيوسته، بناهاي ارزشمند تاريخي پتانسيل هاي بسيار مناسبي است كه مي توان از آن در جهت افزايش جذب توريست و گردشگر داخلي و خارجي استفاده نماييم.