بازدید فرماندار یزد از کمپ نگهداری حیوانات بی سرپناه

فرماندار یزد با همراهی مدیرکل امورشهری وشوراهای استانداری ، رئیس کمیسیون خدمات ومحیط زیست شهری ، معاون خدمات شهری و مدیرکل دامپزشکی استان از محل نگهداری حیوانات بی سرپناه بازدید و با نحوه کار و چگونگی نگهداری سگهای بلاصاحب دراین مرکز آشنا شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد ، سید محمدرستگاری فرماندار یزد به همراه محمدیارمند مدیرکل  امورشهری وشوراهای استانداری ، سپنتا نیکنام رئیس کمیسیون خدمات ومحیط زیست شهری ، صالحیان معاون خدمات شهری و علی فاتحی نیا مدیرکل دامپزشکی استان  از محل نگهداری حیوانات بی سرپناه بازدید و با نحوه کار و چگونگی نگهداری سگهای بلاصاحب دراین مرکز آشنا شدند.
  درابتدای این بازدید رحیم دل رئیس سازمان مدیریت پسماند عنوان کرد این پناهگاه در زمینی به مساحت ۵۰۰۰مترمربع و با اعتباری بالغ بر ده میلیارد ریال  مراحل پایانی احداث خود را طی می نماید.
  وی ضمن تشریح فعالیت این مرکز افزود پس از تفکیک نژادهای مفید از غیر مفید ، واکسیناسیون ، جراحی و عقیم سازی سگهای جمع آوری شده  با رعایت  تمام اصول و پروتکلهای بهداشتی انجام می شود و محل نگهداری آنها نیز به صورت روتین ضدعفونی و گندزدائی می گردد و همچنین به نیروهای درگیر در این مرکز نیز با همکاری شبکه بهداشت و درمان  واکسن ضدهاری و کزاز تزریق شده است .
  رحیم دل در ادامه خاطرنشان کرد ظرفیت نگهداری این پناهگاه بیش از ۹۰۰ قلاده است. درحال حاضر تعداد۵۰قلاده به صورت آزمایشی در این مرکز مورد حفاظت بوده که این تعداد درحال افزایش می باشد. در فضای فعلی سگهای نر، ماده و توله ها به صورت جداگانه نگهداری می شوند که امید است با  این اقدامات بتوان جمعیت سگهای بلاصاحب را کنترل نمود.
 در ادامه صالحیان معاون خدمات شهری نیز یادآورشد با توجه به اینکه سگهاقابلیت بالایی در تولید مثل دارند و در نتیجه عدم نظارت در کنترل جمعیت سگها و اجرایی نشدن برنامه های کنترلی موجب می شود جمعیت این حیوانات روز به روز افزایش یافته و معضلاتی را برای شهروندان ایجاد می نماید، از دامپزشکی استان انتظار می رود در تهیه غذا و همچنین درخصوص عقیم سازی و تهیه دارو ، شرایط و امکانات لازم را فراهم آورد.
 در پایان سیدمحمدرستگاری فرماندار یزد نیز با اشاره به اینکه در کنار مسائل و دغدغه های زیست محیطی موضوع سگهای ولگرد در سطح شهر در این روزها به یکی از معضلات و نگرانی ها تبدیل شده، رفع مشکلات مذکور بایستی اولویت قرارگیرد که این اقدام نیازمند همکاری و انجام تمهیدات  لازم و کافی از سوی ارگانها و نهادهای مربوطه می باشد تا دیگر شاهد وقوع  آنها نباشیم.