به مناسبت هفته جهاد کشاورزی صورت گرفت.

بازدید فرماندار یزد از دو مجموعه تولید محصولات گلخانه ای

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد سیدمحمدرضا مدرسی فرماندار یزد  با همراهی معاون برنامه ریزی و توسعه و مدیرجهادکشاورزی شهرستان  به مناسبت هفته جهادکشاورزی از دو مجموعه تولیدی محصولات کشاورزی بازدید و با روند فعالیت این دو واحد آشنا و در جریان  مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

فرماندار یزددر این دیدار ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی؛ بر ضرورت برنامه ریزی و تلاش و همکاری جهاد کشاورزی و ادارات مرتبط با این حوزه در جهت پیشرفت و ارتقاء این بخش مهم از تولید و تامین مواد غذایی که یکی از ضروری ترین نیازهای جامعه می باشد، تاکید نمود

مدرسی افزود: اهمیت فعالیت جهاد کشاورزی به دلیل ارتباط مستقیم با قشر مولد جامعه یعنی کشاورزان، دامداران و تولیدکنندگان بسیار ارزشمند است و بر ‌کسی پوشیده نیست.

این مقام مسئول  با اشاره به اهمیت کشاورزی و توسعه بخش های مختلف آن و توجه به مسائل اقتصاد کشاورزی و پتانسیل های شهرستان یزد گفت : برای رشد بخش کشاورزی در شهرستان باید از منابع آبی بطور بهینه استفاده نمود که یکی از راهکارهای آن استفاده از آبیاری قطره ای و تحت فشار و شیوه های جدید کشت می باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به مسئولیت خطیری که در حوزه کشاورزی وجود دارد تعامل، تلاش ،زحمات و خدمات مدیران و کارکنان این حوزه ستودنی است.

فرماندار همچنین به مدیریت منابع آبی با توجه به بحران کم آبی اشاره کرد و افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری می‌بایست برای تقویت منابع آبی حوزه‌های با دشت‌های حاصلخیز جهت انجام عملیات آبخیزداری مطالعه کند.

وی به بحث آموزشِ کشاورزان و نقش آن در تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: یکی از دغدغه های مهم امروز مردم، بحث اشتغالزایی است و بخش کشاورزی می تواند سهم قابل توجهی را در این راستا به خود اختصاص دهد.

در پایان مدرسی در جریان بازدید از یک مجموعه گلخانه ای واقعدر روستاهای اکرم آباد و یک واحد  تولید و پرورش قارچ بازدید نمود و در جریان فعالیت واحدهای یادشده قرار گرفت.

گفتنی است شهرستان یزد با دارا بودن  2100 واحد واحد کشت گلخانه ای ، 1150 هکتار سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای،  تولید 300هزار تن در سال و 1800نفر گلخانه دار تولید محصولات خیار، گوجه، بادمجان و فلفل را برعهده دارند.