به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، افسانه شهابی پور در حاشیه بازدید سرزده از چند واحد نانوایی سطح شهر یزد گفت: هدف از بازدید های سرزده بررسی مسائل و مشکلات موجود در واحدهای خبازی سطح شهر است.

معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری با تأکید به اینکه حمایت از نانوایی ها به عنوان یکی از سیاست های اصلی دولت است گفت: ما به عنوان نماینده دولت در این حوزه با همه توان از این بخش حمایت می کنیم و سعی می کنیم تا مشکلات این حوزه را بر طرف کنیم چرا كه مسأله نان یكی از دغدغه های اصلی مردم است.

وی افزود: براساس مصوبه جلسه اخیر بهبود کیفیت آرد و نان شهرستان، مقرر گردیده است تا سهمیه آرد هر نانوایی بسته به میزان کیفیت نان عرضه شده اختصاص داده شود.

شهابی پور با اشاره به اینکه آرد سبوس دار دارای بیشترین ارزش غذایی در بین سایر انواع آرد است خاطر نشان کرد: مردم باید بدانند حذف سبوس از آرد، میزان بسیار زیادی از ارزش غذایی آرد را می کاهد.

معاون برنامه ریزی،اداری و مالی فرمانداری، سلامت متصدی و کارگران نانوایی را متضمن سلامت جامعه دانست و گفت: پوشیدن روپوش، جلوگیری از حضور افراد متفرقه، داشتن قفسه، شیر آب، روشویی، بالت کف انباری و ظاهر تمیز نانوایی ها حداقل كارهایی است كه یك نانوایی باید انجام دهد.