امام جمعه موقت یزد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد ، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن معزالدینی در جلسه شورای اداری شهرستان یزد با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام حسن عسکری (ع) گفت: ایمان به پروردگار و نفع رسانی به بندگان خدا از بارزترین خصلتهای نیکو به حساب می آید که می تواند تعالی فردی و اجتماعی را برای هر انسانی در بر داشته باشد.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به اینکه تفاوت زندگی آدمی و حیوان تنها در حاکم بودن عقل می باشد اظهار داشت: ایمان به خدا و پرستیدن آن می تواند جنبه های عقلاتی را بر جنبه های غریزی غالب سازد و راه نفوذ ابلیس را بر آدم ببندد.

وی با تأکید به اینکه انسانها در اجتماع به هم یکدیگر احتیاج داشته و نیازمند تکریم هستند خاطر نشان کرد: زندکی انسانها در جامعه به هم گره خورده است  و ماه مبارک رمضان نیز فرصت خوبی است تا در جهت توجه به همنوعان و تقویت روحیه جمعی گام برداریم.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه اضافه کرد :ماه مبارک رمضان از خود بریدن و به غیر خود رسیدن و در راستای کسب رضایت خداوند حرکت کردن است.

حجت الاسلام معزالدینی ابراز داشت: هدف از خواندن قرآن این است که راه زندگی را بیاموزیم و از قرآن و دستورات الهی تمسک جوییم .

امام جمعه موقت یزد در پایان نیز با اشاره به اینکه عرصه عبادت فقط مسجد نیست گفت: در حال حاضر اخلاق معاشرت یکی از ملزومات جامعه ماست و انسان باید در طول ماه رمضان کمال بهره مندی را داشته باشد تا در یازده ماه دیگر سال از این فیوضات استفاده کند.

معاون توسعه مدیریت  و منابع انسانی استاندار یزد نیز به تشریح نقشه راه اصلاح نظام اداری پرداخت و گفت: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در دولت تدبیر و امید به ویژه در وزارت کشور و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری رقم خورده، تدوین راهکارهایی برای بهبود واصلاح نظام اداری در دستگاههای اجرایی می باشد.

عباسعلی رضایی در بخشی دیگر بر توجه دولت تدبیر و امید به موضوع سرمایه انسانی تاکید کرد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار، مهندسی ساختار، توسعه دولت الکترونیک و مدیریت سرمایه انسانی را از سرفصل های بسیار مهم نقشه راه اصلاح نظام اداری برشمرد و اظهار داشت: استان یزد از سرمایه انسانی بسیار خوب و ارزشمند در حوزه های مختلف برخوردار است.

محمود شاکری شمسی فرماندار در این جلسه مهمترین اولویت کاری مدیران شهرستان یزد را حفظ کرامت  ارباب رجوع دانست و افزود: تا کنون دو جلسه شورای اداری در سالجاری با حضور کلیه مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان برگزار شده که می تواند در هماهنگ نمودن ادارات در خدمت رسانی هر چه بهتر و شایسته تر به مردم مثمر ثمر باشد.

فرماندار یزد افزود: از همه بخش های اداری شهرستان یزد خواسته ایم برنامه کاری مناسب را تدوین نموده و اعلام نمایند و بعد از ماه مبارک رمضان نیز با بازدیدهایی که از ادارات خواهد شد ارزیابی عملکردی از واحدهای مختلف داشته و نتایج بازدید های به مدیران استانی انعکاس داده خواهد شد.

رییس شورای اداری شهرستان یزد ضمن تقدیر و تشکر از سازمانهایی که در امر رفع مشکلات  منطقه کشتارگاه قدیم در بلوار بهمن با همکاری نموده اند  گفت: ساماندهی کوره های آجر پزی به عنوان یکی از منابع آلایندگی در سطح شهر در اولویت بعدی قرار دارد.

شاکری شمسی افزود: کوتاه کردن فرآیندهای اداری و حذف برخی از مراحل زاید در روند امور اداری از اولویتهای کاری در شهرستان یزد است که امروزه متأسفانه این موضوع باعث طولانی تر شدن انجام امور و نهایتاً نارضایتی مراجعین به ادارات می گردد.

در پایان این جلسه از تلاشهای محمد یارمند تقدیر و افسانه شهابی پور به عنوان معاون جدید برنامه ریزی ، اداری و مالی فرمانداری یزد منصوب شد.

شایان ذکر است در این جلسه خدیجه نجفی ،‌محمد مهدی آراسته و سید اسماعیل میر عبداللهی به ترتیب به عنوان مشاورین فرماندار در امور بانوان ،‌ مراکز علمی ، تحقیقاتی و اقتصاد، صنعت و معدن معرفی شدند.