به ریاست بخشدار زارچ؛

اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش زارچ در سال جاری برگزار شد

نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش زارچ در سال جاری به ریاست بخشدار این بخش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان یزد، نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش زارچ در سال جاری  به ریاست بخشدار این بخش برگزار شد.
علیرضا عرشیان، بخشدار زارچ در این جلسه با تبیین برنامه‌های انجمن در سال جاری، بیان داشت: امیدوارم این جلسات باعث هم‌افزایی بیشتر برای حل مشکلات کتابخانه‌های عمومی بخش زارچ شود و نگاه همه مسئولان نهادها و ادارات در حوزه‌های فرهنگی جدی‌تر شود تا تا بتوان گام‌های موثر برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداشت.

محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از عملکرد انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش زارج ارائه کرد و گفت: با همدلی و یاری اعضای انجمن و مساعدت خوب مسئولان استان و شهرستان، شاهد پیشرفت قابل ملاحظه پروژه احداث ساختمان جدید کتابخانه شهید بابایی زارج هستیم که این امر بعد از سال‌ها موجب خشنودی اهل کتاب و فرهنگ و ادب زارج شده است.
وی با اشاره به فعالیت‌های متنوع و جذاب کتابخانه‌های عمومی بخش زارچ، توجه به کیفی‌سازی این برنامه‌ها را یکی از عوامل مهم در استقبال خوب شهروندان زارچی دانست.
اعضای حقیقی و حقوقی انجمن بخش زارچ نیز در ادامه این جلسه به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.
اقدام فوری و موثر شهرداری زارچ برای پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی این بخش، برنامه‌ریزی و پیگیری توسط اداره کتابخانه‌های عمومی یزد و نیز بخشداری زارچ برای پیگیری اعتبارات اختصاص یافته به پروژه کتابخانه شهید بابایی با توجه به اسناد خزانه و مستندات موجود، پیگیری توسعه و گسترش فضای کتابخانه شهید کلانتری از طریق شورای شهر و هیأت امنای مسجد مهدیه سرچشمه زارچ، اختصاص جوایز ویژه از سوی شورای شهر و ادارات زارچ برای برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و تشکیل جلسه بعدی با حضور خیران کتابخانه شهید کلانتری برای رایزنی در خصوص بهسازی و گسترش این کتابخانه، از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

هم‌اکنون سه کتابخانه شهید کلانتری، جامع وکیلی و شهید بابایی در بخش زارچ فعال هستند که صد درصد این کتابخانه‌ها خیّرساز هستند.