به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، محمود شاكري شمسي در اولين جلسه ستاد هماهنگي خدمات سفر ويژه نوروز 94  با بيان اينكه مسافرت همواره با خاطره پيوند خورده است افزود: هنرمندي مسئولين ذيربط در برنامه هاي خدمات سفر به اين است كه حضور مسافرين در يزد را با خاطرات خوش گره بزنند.

فرماندار اظهار داشت يزد همواره با فرهنگ غني در سطح كشور و حتي دنيا شناخته مي شود ، لذا ضرورت دارد تلاش شود به اين فرهنگ لطمه اي وارد نگردد بلكه در تقويت و انتقال آن به ميهمانان اعم از گردشگران داخلي و خارجي به درستي انتقال دهيم.

وي توجه ويژه به امر بهداشت محيط و نظافت اماكن مورد بازديد گردشگران را يادآور شد خاطر نشان كرد: علاوه بر جاذبه هاي محل هاي مورد نظر، نظافت محيط نيز در جذب و يا دفع گردشگر عامل مؤثري است.

توجه ويژه به ورودي هاي شهر، رسيدگي به سيما و منظر شهر،‌ برخورداري پارك هاي محل استراحت مسافرين به اينترنت، نظارت بر قيمت ها ، اجراي برنامه هاي فرهنگي متناسب با ايام فاطميه، هماهنگي در چاپ بروشور، نقشه و ... از مهمترين مواردي بود كه فرماندار يزد در اين جلسه برآن تأكيد كرد.

 سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز بر لزوم هماهنگی دستگاههای اجرایی در ساماندهی خدمات سفر تاکید نمود و خواستار تجمیع فعالیتهای مربوط به چاپ اقلام سفر و ستاد های اسکان نوروزی شد.

فاطمی تصریح کرد: کلیه نمایشگاهها و فروشندگان که در ایام عید نوروز اقدام به فروش اجناس خود می نمایند با نظارت دقیق دستگاههای اجرایی روبرو خواهند بود و با تخلفات نیز برخورد سریع خواهد شد. وی با برشمردن مسیرها و محورهای گردشگری شهرستان خواستار همکاری دستگاههای اجرایی در تجهیز این مسیرها شد.

گفتنی است در این جلسه هریک از دستگاههای عضو ستاد نظرات اصلاحی خود را در خصوص ایام پیک سفر بیان داشتند.