فرماندار یزد خواستار شد؛

اولویت های توسعه صنعت گردشگری در دوران پسا تحریم مشخص شود

فرماندار یزد با اشاره به اینکه برجام در روزهای آتی اجرایی می شود گفت: باید راهکارهای توسعه صنعت گردشگری در یزد به عنوان اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان در دوران پسا تحریم نیز مشخص شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، سومین جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان یزد با حضور فرماندار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، معاونین فرمانداری و جمعی از دستگاه های اجرایی شهرستان تشکیل شد.

" محمود شاکری شمسی " در این جلسه با تقدیر از اقدامات دو ساله اخیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سطح استان و به ویژه شهرستان یزد اظهار داشت: ثبت جهانی و ملی آثار مادی و معنوی مردم یزد و همچنین تکمیل پرونده برای ثبت جهانی بافت تاریخی یزد از جمله مهمترین اقداماتی است که در طول مدت گذشته انجام شده است.

فرماندار یزد با بیان اینکه برگزاری  وظیفه اصلی ستاد هماهنگي خدمات سفر در شهرستان ها، نظارت و پيگيري مستمر سفرها به صورت ساليانه است افزود:سال آینده به عنوان سال خوشامد به یزد نامگذاری شده است که لازم است همه دستگاه های اجرایی تمامی تلاش خود را برای پذیرایی شایسته از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی  به کار گیرند.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان یزد همچنین با اشاره به اینکه برجام در روزهای آتی اجرایی می شود گفت: باید راهکارهای توسعه صنعت گردشگری در یزد به عنوان اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان در دوران پسا تحریم نیز مشخص شود.

وی خواستار توجه جدی در خصوص رعایت مسائل بهداشتی در اماکن و بافت تاریخی شهرستان یزد شد و خاطرنشان کرد:علاوه بر بحث امنیت و وجود زیرساخت های گردشگری موضوع بهداشت نیز از اهمیت بسزایی در صنعت گردشگری برخوردار است.

" شاکری شمسی " اضافه کرد: در جلسه شورای بهداشت بر رفع مسائل و مشکلات بهداشتی در محلات، آب انبارها و ... تأکید کرده ایم.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد تصریح کرد: دستگاه های اجرایی اقدامات خود را با توجه به نقاط قوت و ضعف برنامه های خود در سال گذشته ارائه دهند.

وی همچنین ابراز داشت: ساماندهی منازل و سوئيت هاي شخصی كه اجاره داده مي شوند در شهر یزد باید اجرایی شود، زیرا اگر نظارت دقیق بر این منازل صورت نگیرد با مسائل و مشکلاتی در زمینه مختلف از جمله نارضایتی گردشگران مواجه می شویم.

فرماندار یزد با تأکید بر برخورد جدی و قانونی با گرانفروشان و عرضه کنندگان کالاهای بی کیفیت در سطح شهرستان تصریح کرد: تأمین آسایش و ارتقای رضایت‌مندی مردم و گردشگران با تشدید نظارت و کنترل بر بازار در ایام عید نوروز و برخورد جدی با متخلفان بدست خواهد آمد.