فرماندار يزد خواستار شد؛

اهداف تعيين شده بايد در راستاي برنامه محوري محقق شود

فرماندار يزد در جمع اعضاي شوراي اسلامي روستاهاي بخش مركزي و زارچ گفت: در سال 95 نيز فعالیت ها باید براساس برنامه باشد و در این زمینه شوراهاي اسلامي باید نسبت به ارائه اولویت های کاری در قالب برنامه اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، اعضاي شوراهاي اسلامي روستايي بخش مركزي و زارچ با فرماندار يزد ديدار كردند.

" محمود شاكري شمسي " در اين ديدار كه با حضور بخشداران مركزي و زارچ نيز برگزار شد با تقدير از زحمات كليه اعضاي شوراهاي اسلامي در راستاي عمران و آباداني هر چه بيشتر روستاها اظهار داشت: يكي از مهمترين عوامل براي رسيدن به توسعه پايدار و ماندگار ، نيروي انساني است، زيرا كه جامعه اي در اين امر موفق خواهد بود كه نيروي انساني آن تعلق خاطري به منطقه خود داشته باشد.

فرماندار يزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته درروستاهاي بخش مركزي و زارچ در سال 94 افزود: خوشبختانه به همت و تلاش اعضاي شوراهاي اسلامي، دهياران و ديگر مسئولين مربوطه علي رغم كمبود اعتبارات ،طرح هاي بسياري خوبي در روستاها آغاز شده است.

وي خطاب به اعضاي شوراهاي اسلامي روستاهاي بخش مركزي و زارچ توصيه كرد: در سال آینده نيز فعالیت ها باید براساس برنامه باشد و در این زمینه شوراهاي اسلامي باید نسبت به ارائه اولویت های کاری در قالب برنامه اقدام کنند.

فرماندار يزد بر فراهم نمودن زمینه مشارکت مردم در طرح ها و پروژه های مختلف تأکید کرد و گفت: مشارکت مردم به معنای واقعی یعنی حضور و مشارکت در تصمیم گیری ها، اجرای طرح ها و پروژه ها و نظارت بر امور باید باشد.

" شاكري شمسي " اضافه کرد: اعتبارات و امکانات دولتی برای اجرای پروژه ها و ارائه برخی از خدمات کافی نیست، لذا ما وظیفه داریم تا مسیر را برای حضور و مشارکت مردم در عرصه های مختلف هموارتر سازیم.

وي با اعلام اينكه سال 94 به لحاظ شرايط اقتصادي يكي از بدترين سال ها بوده است گفت: با توجه به تأكيدات مقام معظم رهبري و اقداماتي كه دولت در زمينه صادرات غيرنفتي انجام داده لیکن همچنان بخش بزرگي از درآمدهاي كشور مبتني بر صادرات نفت است كه با توجه به تحريم ها و كاهش در فروش و همچنين كاهش بي سابقه قيمت، در آمدهاي نفتي در امسال به شدت كاهش يافت و دولت با كمبود اعتبار براي اجراي طرح هاي خود مواجه بوده است.

" شاكري شمسي " توسعه و رشد اقتصادي، رهايي از تورم ساعتي، تثبيت نرخ ارز را از دستاوردهاي دولت برشمرد و خاطرنشان كرد: در سايه حمايت هاي رهبري، ايستادگي مردم  و با تلاش دولت و تيم مذاكره كننده اي هسته اي موضوع مذاكرات هسته اي و برنامه جامع اقدام مشترك ( برجام) به نتيجه رسيد.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد تصريح كرد: با توجه به برنامه هاي دولت نتايج مربوط به برجام به معني واردات بي رويه نيست بلكه دولت زمينه را براي توسعه صنايع، افزايش توليد، به روز نمودن تكنولوژي ها و در نهايت توسعه صادرات را با ديگر كشورها فراهم خواهد نمود.

فرماندار يزد ابراز اميدواري كرد كه با توجه به برنامه هاي دولت سال 95 به لحاظ رونق اقتصادي سال خوبي خواهد بود.

وي با اشاره به اقدامات دولت در زمينه كاهش هزينه هاي بهداشتي و درماني ابراز داشت: طرح تحول نظام سلامت در راستاي گسترش عدالت در حوزه بهداشت و درمان اجرا شده است و امروزه شهروندان عزیزمان بامراجعه به مراکز درمانی دولتی برای افرادی که در مناطق شهری سکونت دارند شش درصد و ساکنین در روستا تنها سه درصد از هزینه های درمان را پرداخت می کنند.

فرماندار يزد با بيان اينكه توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر يكي ديگر از اقدامات دولت در زمينه توسعه بيمه هاي اجتماعي بوده است افزود: حمایت دولت در پرداخت حق عضویت روستائیان، عشایر و کشاورزان، اين بيمه را نسبت به سایر بیمه ها ممتاز كرده است.

" شاكري شمسي " با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه جذب روستائیان به بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خاطر نشان کرد: در این راستا می توان با استفاده از ظرفیت تبلیغات رسانه ای برای شناسایی بیشتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در بین مردم استفاده کرد.

وي اضافه كرد: بيمه اجتماعي روستائيان نوعي بيمه دولتي است كه از اعضای خانواده ها در هنگام بروز اتفاقات گوناگون مانند بيماري، حوادث، پيري، فوت و بيكاري كه منجر به قطع يا كاهش معيشت آنها مي شود، حمايت مي کند.

فرماندار يزد در بخشي ديگر از سخنان خود با بيان اينكه مهمترين كار سياسي دولت در عرصه داخلي در هفتم اسفندماه به خوبي برگزار شد گفت: براي اولين بار دو انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي در سطح كشور به صورت هم زمان برگزار شد و همه مجريان و دست اندركاران امر انتخابات بي طرفي، رعايت قوانين و مقررات، حق الناس دانستن رأي مردم و امانت داري از آن، تلاش براي حضور همه اقشار مردم در اين عرصه از مهمترين ملاك هايي بود كه رعايت كردند.

 " شاكري شمسي " به مشاركت 65 درصدي مردم شهرستان در انتخابات اشاره كرد و افزود: اين حضور بي سابقه مردم در انتخابات، افتخاري ديگر را به دفتر افتخارات يزد اضافه نمود.

فرماندار يزد در پايان استقبال بي نظير مردم يزد از كاروان تدبير و اميد و خادمين خود را نشانه همدلي و همزباني ميان ملت و دولت دانست و تصريح كرد: دولتمردان در هر جايي از حمايت مردم بهره مند شده اند، در رسيدن به اهداف تعيين شده موفق تر بوده اند.