فرماندار يزد:

عزیز الله سیفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، این انفجار در ساعت 19 و 15 دقیقه شب گذشته رخ داد و بلافاصله تمامی دستگاههای خدمات رسانی از جمله اورژانس ،آتش نشانی و نیروی انتظامی در محل مستقر شده و به كمك رسانی به صدمه دیدگان اقدام نمودند .

وی با اشاره به اینكه كارخانه فولاد غدیر در انتهای شهرك صنعتی یزد واقع شده است ، اظهار داشت : تعدادی از كشته شدگان از اتباع خارجی مقیم استان یزد ،تعدادی از استانها همجوار و یك نفر مجروح  هم مربوط به یزد است .

فرماندار یزد درباره اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولین استان نیز گفت : بلافاصله بعد از وقوع این حادثه استاندار یزد طی تماسهایی با بخش های مختلف ضمن دستور رسیدگی سریع به موضوع و بررسی علت انفجار كوره ذوب كارخانه ، دستور اسكان خانواده های آسیب دیده و كشته شده را داد .

سیفی ادامه داد : در ساعت اولیه صبح امروز نیز استاندار یزد به همراه معاون سیاسی و جمعی از مدیران ضمن حضور در بیمارستان سوانح سوختگی یزد و دیدار با مجروحان ای حادثه از آنها دلجویی نمود .

این مقام مسئول در همین زمینه تأكید كرد : به دستور استاندار با شهرداری برای پرداخت تمامی هزینه دفن و انتقال كشته شدگان و مصدومین و با اداره كل اتباع خارجی برای انتقال بدون هزینه و سریع اتباع كشته شده به كشورهایشان هماهنگی های لازم صورت گرفته است .