معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد:

امروزه رسانه ها و شبکه های اجتماعی نقش مؤثري را در فرهنگ نامگزيني دارند

پنجمین هم اندیشی مهندسی نامگزینی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعي استاندار ، فرماندار یزد ، جمعي از مدیران کل استان و اساتید دانشگاه در فرمانداری یزد برگزار شد .

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، محمد علي طالبي در اين نشست با اشاره به تاثیر انتخاب نام در هویت و فرهنگ هر فرد در جامعه اظهار داشت : نام انتخابی نباید تناقضی با آموزه های دینی ما داشته باشد و از طرفی مسئولین ذيربط باید شرايط را برای انتخاب نام های ملی و ایرانی فراهم نمایند .

معاون سياسي،‌امنيتي و اجتماعي استاندار يزد با بيان اينكه امروزه رسانه ها و شبكه هاي اجتماعي نقش مؤثري را در فرهنگ نامگزيني ايفا مي كنند افزود : مراکز و کانون های زیادی وجود دارد که در بحث نامگزینی خانواده ها تاثیر گذارند و در راس رسانه ها صدا و سیما قرار دارد که با نمایش هر فیلم و سریال موج جدیدی از انتخاب نام شخصیت اصلی داستان برای نوزادان در کشور آغاز می شود .

در اين جلسه فرماندار يزد با بيان اينكه فرهنگ نام و نامگزيني در فرهنگ اسلامي ايراني عجين شده است اظهار داشت: انتخاب نام به عنوان بخش جدانشدني از هويت هر انساني قلمداد مي شود.

شاكري شمسي با تاکید بر اینکه نام به عنوان بخشی از هویت هر انسان مي بايست سبب غرور شخص شود نه شرمساری گفت : انتخاب نام نيكو، شايسته و متناسب با فرهنگ، مي تواند در ارتقاي اعتماد به نفس تأثيرگذار باشد لذا لازم است دستگاهها و نهادهایی که به مقوله فرهنگ سازی نامگزینی می پردازند باید هادي مردم در اين زمينه باشند.

مدیر کل ثبت احوال استان در خاتمه این مراسم با اشاره به فرهنگ مذهبی مردم دارالعباده و انتخاب نامهای اسلامی برای فرزندانشان اظهار داشت : در نه ماهه اول امسال نامهای فاطمه ، زهرا ، نازنین زهرا، زینب و ریحانه برای دختران و اسامی امیر علی ، امیر حسین ، ابوالفضل ، محمدطاها و علی برای پسران در صدر اسامی انتخابی والدین یزدی برای نوزادانشان قرار داشته است .