فرماندار یزد در جمع اصحاب رسانه ( بخش دوم ):

امانت دار رأی مردم هستیم

فرماندار یزد در جمع اصحاب رسانه گفت: حق الناس بودن رأي مردم از ملاك هاي مهم فرمانداري در برگزاري انتخابات است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، " محمود شاكري شمسي " اظهار داشت: موضوع سلامت محوري در همه زمينه ها در دستور كار فرمانداري است و رويكرد ما در اين رابطه استقرار صنايع سبز، هاي‌تك و توجه به اشتغالزايي بومي همراه با تخصص بالا در شهرستان است.

وي با بيان اينكه يزد به عنوان يكي از قطب هاي مهم درمان در سطح كشور شناخته مي شود گفت: در حال حاضر برخي از هموطنان استانهاي جنوب و جنوب شرق كشور و برخي از كشورهاي حوزه خليج فارس براي درمان خود به استان يزد مراجعه مي نمايند.

فرماندار يزد هزينه پائين درمان و حضور پزشكان متخصص متعهد را از مهمترين ويژگي هاي استان و شهرستان يزد در حوزه بهداشت و درمان دانست.

" شاكري شمسي " مشکلات در آمد و شد وسائل نقلیه، استقرار مراجعین در معابر ، پارک ها و حتی برخی از میادین سطح شهر ، پخش زباله های عفونی ، فرسودگی ساختمان ها و نبود امکانات لازم برای مراجعت بیماران را به عنوان مهمترین مسائل و مشکلات مطب پزشکان درمرکز شهر یزد دانست و اظهار داشت: به منظور دسترسی راحت تر مراجعین ، رفع برخی از مشکلات پیش آمده برای شهروندان و کاهش ناهنجاری های اجتماعی ناشی از استقرار و اسکان مراجعین و متقاضیان غیر بومی خواهان استفاده از خدمات درمانی استان ،ضرورت دارد تا نسبت به امکان سنجی و استقرار واحدهای ارائه خدمات پزشکی در مکان مناسب تری تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

فرماندار يزد اضافه کرد: محور یزد – تفت با توجه به سهولت امکان دسترسی سایر شهرستان ها ، دیگر استان ها و حتی متقاضیان خارج از کشور و نیز اقدامات صورت گرفته و وجود زیرساخت های لازم می تواند محل مناسبی برای ایجاد شهرک سلامت در یزد باشد.

وي توجه به آب شرب مردم را از ديگر اولويت هاي فرمانداري برشمرد و خاطرنشان كرد: در اين مدت سعي داشتيم تا آب با كيفيت و سالمي را براي استفاده مردم فراهم نماييم.

فرماندار يزد به مشكلات كم آبي استان و به تبع آن شهرستان يزد نيز اشاره كرد و افزود: تاكنون پيگيري هاي خوبي در زمينه استفاده از آب پساب براي تأمين آب مورد نياز فضاي سبز شهر و تفكيك آب شرب از آب مورد استفاده در فضاي سبز انجام شده است.

" شاكري شمسي " اعلام كرد: در همين رابطه نيز مخزن 500 مترمكعبي در بلوار آيت الله فقيه خراساني يزد احداث شده كه آب فضاي سبز محور شمالي شهر يزد و شهرهاي شاهديه و زارچ را فراهم مي كند.

وي يكي از معضلات شهر يزد را آمار بالاي تصادفات به ويژه در رابطه با راكبان موتورسيكلت عنوان كرد و گفت: در اين رابطه با فعال شدن شوراي ترافيك شهرستان، اقدامات و تدابير متعددي از جمله ساماندهي بعضی از نقاط حادثه خيز، ساماندهی خودرو های سنگین و جلوگیری از ورود آنان به شهر یزد انجام شده كه بنابر آمارهاي ارائه شده منجر به كاهش آمار تصادفات در سال جاري شده است.

فرماندار يزد در بخشي ديگر از سخنان خود با بيان اينكه با توجه به محدوديت‌هاي كم آبي استان در راستاي توسعه گردشگري شهرستان و حفظ جاذبه‌هاي گردشگري استان هستيم افزود: در حال حاضر يزد به عنوان يكي از مقصدهاي گردشگران خارجي در كنار استان هاي اصفهان و فارس است و در سال گذشته و ماه هاي نخست سالجاري شاهد رشد بي سابقه حضور گردشگران از كشورهاي ايتاليا، اسپانيا،آلمان، فرانسه و ... در استان و شهرستان يزد بوده ايم.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد افزايش مدت ماندگاري گردشگران به 2.7 شبانه روز در استان و نيز افزايش شرايط شلوغي حضور گردشگران از 5 ماه در سال‌هاي گذشته به هفت ماه را بيانگر آينده درخشان گردشگري استان دانست.

" شاكري شمسي " همچنين گفت: بعد از توافق هسته‌اي كشورمان، ايران از منطقه قرمز گردشگري به منطقه سفيد و امن براي گردشگران تبدیل شده است كه در رونق گردشگري استان بسيار تاثيرگذار خواهد بود.

" شاكري شمسي " در بخشي ديگر از مطالب خود با اشاره به برگزاري پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: در شهرستان يزد به دنبال فراهم نمودن بستر لازم براي برگزاري انتخاباتي سالم، قانوني و رقابتي هستيم.

فرماندار يزد با تأكيد به اينكه قانون مداري سرلوحه هم دست اندكاران برگزاري امر انتخابات خواهد بود تصريح كرد: مجريان انتخابات بي طرف هستند و حق هيچ گونه جانبداري و حمايت از فرد و يا گروه خاصي را ندارند.

وي با بيان اينكه امانت دار رأي مردم هستیم افزود: حق الناس بودن رأي مردم از ديگر ملاك هاي فرمانداري در برگزاري انتخابات است.

فرماندار يزد بر برخورد قانوني با زمين خواران در سطح شهرستان يزد در طول يكسال گذشته اشاره كرد و اظهار داشت: با همكاري دستگاه هاي اجرايي در اين مدت بيش از 60 هزار متر مربع از اراضي دولتي در شهرستان يزد از متخلفين باز پس گرفته شده و به بيت المال برگشته است.

" شاکری شمسی" در پایان به اجراي عمليات ساماندهي ورودي روستاي شحنه، گازرساني به منازل روستاي فهرج، تهيه و تصويب طرح ورودي روستاي محمد آباد پس از چندين سال معطلي اشاره نمود.