فرماندار يزد :

امانتداري از آراي مردم از شاخص هاي اصلي انتخابات هفتم اسفند ماه بود

فرماندار يزد با اشاره به حق الناس خواندن رأي مردم توسط مقام معظم رهبري گفت: رأي مردم به عنوان يك امانت در صندوق آرا ريخته مي شود كه در اين زمينه دست اندركاران امر انتخابات با امانتداري از آراء سعي كردند تا خدشه اي به اعتماد عمومي مردم وارد نشود.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، مراسم تقديم اعتبارنامه " سيد ابوالفضل موسوي بيوكي " نماينده منتخب مردم شريف حوزه انتخابيه يزد، اشكذر، بخش ندوشن و دهستان سورك با حضور فرماندار يزد ، اعضاي هيأت اجرايي،‌ نظارت و ستاد انتخابات شهرستان يزد برگزار شد.

" محمود شاكري شمسي " در اين جلسه با بيان اينكه فعاليت رسمي انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از اواخر آذرماه سال گذشته آغاز شد افزود: فعاليت هاي مربوط به انتخابات در فرمانداري يزد از نيمه دوم سال با تشكيل ستاد انتخابات شهرستان كه متشكل از كميته هاي آموزش،‌فناوري اطلاعات، پشتيباني، استعلامات و تبليغات آغاز شده بود.

فرماندار يزد با اشاره به اينكه معتمدين هيأت اجرايي اين دوره از انتخابات از سابقه ي بسيار خوبي در مسئوليت هاي مديريتي و انتخاباتي برخوردار بوده اند اظهار داشت: بعد از تشكيل هيأت اجرايي فرآيند مربوط به ثبت نام نامزدهاي در فرمانداري يزد آغاز شد كه در مهلت قانوني 77 نفر نسبت به ثبت نام خود در دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه يزد، اشكذر، بخش ندوشن و دهستان سورك اقدام نمودند.

وي توجه به قانون و رعايت مر قانون را از اهداف اصلي اين دوره از انتخابات در شهرستان يزد برشمرد و تصريح كرد: اعضاي هيأت اجرايي و ستاد انتخابات در تمامي مراحل انتخابات به اين امر توجه ويژه اي داشته و در دوره هاي آموزشي به اعضاي شعب و نمايندگان فرماندار نيز بر رعايت اين مهم تأكيد داشته ايم.

" شاكري شمسي " با اعلام اينكه رعايت اصل بي طرفي توسط مجريان و برگزار كنندگان انتخابات از مهمترين ويژگي هاي اين دوره از انتخابات بود ه است خاطرنشان كرد: مجريان انتخابات در زمان برگزاري انتخابات تنها به وظايف و امور محوله خود براساس قانون پرداخته و از هرگونه جانبداري از شخص و گروه خاصي پرهيز نمودند.

فرماندار يزد با اشاره به حق الناس خواندن رأي مردم توسط مقام معظم رهبري گفت: رأي مردم به عنوان يك امانت در صندوق آرا ريخته مي شود كه در اين زمينه دست اندركاران امر انتخابات با امانتداري از آراء سعي كردند تا خدشه اي به اعتماد عمومي مردم وارد نشود.

وي اضافه كرد: با تمهيدات انديشيده شده اين دوره از انتخابات نيز همانند دوره هاي گذشته در نهايت امنيت و نظم برگزار شد و خوشبختانه با تلاش نيروهاي نظامي  و انتظامي موردي از بي نظمي و اخلال در روز اخذ رأي گزارش نشد.

" شاكري شمسي " اقتدار كشور و نظام را گره خورده به حضور گسترده مردم در صحنه هاي مختلف به ويژه انتخابات دانست و خاطرنشان كرد: در اين انتخابات همه تلاش داشتند تا زمينه را براي حضور حداكثري فراهم شود كه اين امر نيز به خوبي در شهرستان يزد با مشاركت بالاي 60 درصدي مردم محقق شد.

فرماندار يزد به تعامل بسيار بالاي هيأت هاي اجرايي، نظارت و بازرسي در سطح شهرستان اشاره كرد و افزود: با اقدامات انجام شده خوشبختانه يك انتخابات قانونمند، سالم، رقابتي و با حضور حداكثري برگزار شد و حتي در مهلت قانون دريافت شكايات از نامزدهاي هيچ گونه شكايتي به ستاد انتخابات شهرستان يزد واصل نشد.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد در بخشي ديگر از سخنان با بیان اینکه شهرستان یزد به عنوان شهرستان مرکز استان قریب به 60 درصدجمعیت استان را در خود جای داده است افزود: این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و زارچ، چهار دهستان و چهار شهر است و نسبت جمعیتی آن 95 درصد شهری و 5 درصد روستایی می باشد.

" شاکری شمسی " با تأكيد بر اين مطلب كه مشارکت مردم یزد در زمینه های مختلف سابقه دیرینه ای داشته و زبانزد همگان است افزود: مسئولين استان و شهرستان به حضور و مشاركت بخش دولتي در اجراي برنامه ها و پروژه ها اعتقاد و ايمان داشته و براي حضور فعال تر بخش خصوصي در عرصه هاي مختلف همت گماشته اند.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه از شهر یزد به عنوان اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان یاد می شود اظهار داشت: وجود بناهای متعدد تاریخی و حدود 700 هکتار بافت تاریخی پیوسته و زنده باعث شده تا شهر یزد به عنوان یکی از شهر های مورد هدف گردشگران ایرانی و خارجی باشد و سالانه پذیرایی تعداد زیادی از مسافران و گردشگران باشد.

وي تصريح كرد: باتوجه به وجود پزشکان متخصص و ماهر و نیز پایین بودن هزینه های درمان، در حال حاضر یزد به عنوان یکی از قطب های درمان کشور معرفی شده که علاوه بر پاسخگویی نیازهای شهروندان یزدی، نیازهای درمانی هموطنان از استانهای جنوب، جنوب شرقی و حتی مردم کشورهای حوزه خلیج فارس نیز مرتفع می شود.

فرماندار یزد در پايان با بیان اینکه تعامل و همکاری، خوبی در بین مسئولین استان و شهرستان یزد وجود دارد اظهار داشت: خوشبختانه با خرد جمعی ، تعامل ، همراهی و همکاری اقدامات خوبی در چارچوب قانون و در راستای حل مشکلات مردم برداشته شده است.