فرماندار یزد:

اقشار بی سواد را با رفتار فراسازمانی جذب کنید

فرماندار یزد گفت: شناسایی و جذب افراد بی سواد در دستور کار نهاد‌های سواد آموزی و دفاتر تسهیل گری محلی قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، "سید محمد رستگاری" فرماندار یزد در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی، گفت: زیر بنای توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای علم و دانش و انحطاط هر جامعه‌ای ناشی از فقر فرهنگی آن جامعه است.
این مسئول با بیان این مطلب که شناسایی افراد بی سواد در شهر یزد و ایجاد انگیزه برای سواد آموزی در این افراد و جذب آن‌ها در نهضت‌ سواد آموزی اهمیتی ویژه دارد، افزود: مسئولان این حوزه باید با تدبیر و خلاقیت و نوآوری و همچنین فراسازمانی عمل کردن افراد بی سواد را علاقمند به سوادآموزی کرده و آن‌ها را در نهضت‌ سواد آموزی جذب کنند.
فرماندار یزد ضمن قدردانی از اقداماتی که در سال ٩٨ برای سواد آموزی صورت گرفته است، اظهار داشت: استان یزد در سال ٩٩ باید قوی‌تر و بهتر عمل کند.
وی افزود: آمار بی سوادان استان به دلیل حضور اتباع و مهاجرین متغیر است؛ بنابراین این مسئله باید در اولویت قرار گرفته و توجه کرد که اتباع بی سواد به مراتب مشکلات و آسیب‌های بیشتری برای شهر به وجود می‌آورند.
رستگاری ادامه داد: باید از فرصت و شرایط موجود در استان برای امر سواد آموزی نهایت استفاده را کرد و دفاتر تسهیل گری محلی این امر را با جدیت بیشتر پیگیری کرده و از نهاد‌های مسئول درخواست اعتبار کنند.
رستگاری افزود: مراکز بهداشتی نیز باید با مسئولان حوزه سواد آموزی همکاری لازم را داشته و با رعایت محرمانه بودن اطلاعات، نسبت به حفظ اطلاعات اقشار بی سواد شهر یزد همکاری کرده و در پیشبرد سواد آموزی مشارکت کنند.