فرماندار يزد:

افتخارات امروز يزدي ها مرهون تلاش و انديشه بزرگ نياكان ما است

فرماندار يزد در آئين افتتاح رسمي كتابخانه خيري ساز " دكتر محمد جوادي " گفت: اگر امروز مي بينيم كه يزد و يزدي در كشور زبانزد مرهون تلاش و انديشه بزرگ گذشتگان و نياكان ما است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، در مراسمي با حضور استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري، فرماندار يزد، مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان و جمعي از و اهالی فرهنگ و ادب استان كتابخانه خيرساز دكتر محمد جوادي به بهره برداري رسيد.

" محمود شاكري شمسي " در اين مراسم با تقدير از اقدام ارزشمند خير محترم در احداث كتابخانه اظهار داشت: وجود آب انبارها، تكايا، حسينيه ها و مراكز آموزشي و فرهنگي در يزد نشان از همت بزرگ مرداني است كه ‌آينده سرزمينشان براي آنها از اهميت بسيار بالايي برخوردار بوده است.

فرماندار يزد با بيان اينكه افتخارات امروز يزدي ها در عرصه هاي مختلف مرهون تلاش و انديشه بزرگ، نياكان ما در گذشته بوده است افزود: اميدواريم در آينده نيز افراد بهره مند از اين كتابخانه نيز بتوانند در زمينه هاي مختلف براي جامعه اسلامي مؤثر بوده و بتوانند خدمات خوبي را به مردم اين مرزو بوم ارائه دهند.

وي خاطرنشان كرد: خوشبختانه با همت و ديد بسيار بالاي خير محترم يكي از مهم ترين كتابخانه هاي خيري در استان يزد به بهره برداري رسيده است كه كاملاً منطبق با مدرن ترين كتابخانه ها در نقاط مختلف جهان است.

" شاكري شمسي " وجود سالن هاي مطالعه متعدد، بهره مندي از كتب و نشريات علمي، امكانات ديداري و شنيداري، و ايجاد بخش تخصصي كودك و ... را از مهمترين ويژگي هاي اين كتابخانه دانست.

گفتني است این کتابخانه با همت خیّر نیک‌اندیش دکتر "محمد جوادی" در زمینی به مساحت 900 مترمربع و با زیربنای 2700 مترمربع در 3 طبقه، احداث شده است.

احداث این کتابخانه با اعتبار 31 میلیارد و 500 میلیون ریال که توسط خیر پروژه تأمین شده است.

لازم بذكر است اين كتابخانه داراي بخش‌های مختلف نظیر سالن‌های مطالعه، تالار محققان، بخش کودک و نوجوان، کلاس‌های آموزشی، مخزن، نشریات، اطلاع‌رسانی و بخش مرجع با استانداردهای مناسب و تجهیزات مطلوب برای استفاده اعضا و مراجعان مي باشد.