حجت الاسلام والمسلمین دهقان، امام جمعه بخش زارچ روز گذشته، 17 اسفند در مراسم اهدای گواهینامه قرآنی به برگزیدگان دوره های آموزشی مهد قرآن این بخش اظهار کرد: فرهنگ قرآن امر مهمی است که باید در کنار سایر شئون زندگی فردی و اجتماعی بشر، مورد توجه قرار گیرد. وی بی توجهی به ظرفیت وحدت بخش قرآن مجید را غفلت بزرگ ملت های مسلمان برشمرد و افزود: باور نداشتن به مفاهیم قرآنی و وعده های پروردگار غفلتی است که عملاً مانع وحدت، عزت و اقتدار امت اسلامی می شود.

 حجت الاسلام دهقان در ادامه، اعطای بیش از 313 گواهی و مدرک مدرک قرآنی به برگزیدگان دوره های آموزشی را در سطح منطقه امری کم نظیر و قابل تحسین قلمداد کرد و از خدمات و تلاش های مدیریت مهد قرآن کریم زارچ تقدیر کرد.

 محمدرضا خوشنویس، مدیر مؤسسه مهد قرآن کریم زارچ هم در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این مؤسسه گفت: کلاس های آموزشی، شامل رشته های روخوانی، روان خوانی، قرائت قرآن همراه با تجوید عملی، آشنایی با واژه های قرآنی، ترجمه و مفاهیم، شناخت و کاربرد آیات موضوعی قرآن، حفظ کل قرآن کریم وغیره برگزار شده است. گفتنی است؛ اجرای تلاوت قرآن کریم، همخوانی، سخنرانی، پخش کلیپ و حفظ قرآن توسط نونهالان، از دیگر برنامههای این مراسم بود.