فرماندار يزد:

اصناف در صحنه های مختلف همواره پشتیبان انقلاب و نظام بوده اند

فرماندار يزد گفت: اصناف و بازاريان در صحنه های مختلف همواره پشتیبان انقلاب و نظام بوده اند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، محمود شاكري شمسي در ديدار با اعضاي هيأت رئيسه اتاق اصناف مركز استان با بيان اينكه خدمات اصناف بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بر هیچ کسی پوشیده نیست افزود: اصناف و بازاريان همواره حامي انقلاب اسلامي بوده و در صحنه هاي مختلف پشتيباني خود را از نظام اعلام داشته اند.

فرماندار يزد با اشاره به اينكه صاحبان مشاغل و اصناف يزدي از دير باز به خوش نامي ، كسب رزق حلال، برخورد خوب با خريداران و ... معروف بوده اند اظهار داشت: بايد ضمن حفظ اين ميراث كه از گذشتگان به ما ارث رسيده است در جهت تقويت اين ارزشها گام برداريم.

وي با تأكيد به اينكه اصناف بايد قانون را سرلوحه كار خود قرار دهند گفت: قانون مداری و حرکت در محدوده قانون می تواند بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در حوزه اصناف را برطرف نماید.

شاكري شمسي خواستار برخورد جدي و قانوني با واحدهاي صنفي بدون پروانه شد و تصريح كرد: وجود واحدهاي صنفي بدون پروانه علاوه بر خدشه دار كردن جايگاه و اعتبار اصناف، با انجام برخي از تخلفات، مشكلاتي را براي مردم به وجود مي آورند.

آموزش اصناف ،‌آشنايي قواعد فقهي بازار، همكاري با دستگاه هاي ذيربط در امر درج قيمت اجناس و ... از ديگر مواردي بود كه فرماندار يزد در اين ديدار بر آنها تأكيد كرد.

لازم بذكر است اعضاي هيأت رئيسه اتاق اصناف مركز استان نيز در اين ديدار ديدگاه هاي خود را بيان كردند.