فرماندار یزد:

اسناد ملي بخش مهمي از هويت و ميراث معنوي ما به شمار مي رود

فرماندار یزد در بازديد از مديريت اسناد و كتابخانه ملي استان بر استفاده از اندوخته هاي ذهني افراد براي جمع آوري و ثبت وقايع مهم در استان تأكيد كرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، "محمود شاكري شمسي" به مناسبت 19 ارديبهشت ماه "روز اسناد ملي و ميراث مكتوب" از سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان بازديد كرد.

محمود شاکری شمسی با بیان اینکه اسناد ملی و اداری در جهت پیشبرد اهداف نظام از ارزش بسیار بالایی برخوردارند، اظهار داشت: باید با نگهداری اصولی و استاندارد از اسناد، گذشته‌ای روشن و شفاف از استان و شهر خود به نسل جدید ارائه کنیم.

فرماندار يزد با تأكيد به اينكه اسناد ملي بخش مهمي از هويت و ميراث معنوي ما را تشكيل مي دهند اظهار داشت: بايد با تشكيل اتاق فكر و بهره گيري از صاحب نظران،‌ از اندوخته هاي ذهني افراد براي جمع آوري و ثبت وقايع مهم در استان و شهرستان استفاده نماييم.

شاكري شمسي تصريح كرد: بايد ساز و كارهايي فراهم شود تا زمينه انتقال فرهنگ غني يزدي به نسل امروز فراهم شود تا ضمن پاسداشت آن، بستر توسعه و اشاعه آن نيز فراهم شود.

فرماندار یزد با اشاره به ضرورت نگهداری از اسناد ملی گفت: توجه به اسناد ملی کمک بسیار زیادی به تدوین برنامه‌ها و سیاست‌های جدید در استان می‌کند.

وی به اهمیت میراث مکتوب در جلوگیری از هرگونه دوباره‌کاری و اسراف اشاره کرد و افزود: مسئولان و دست‌اندرکاران استان می‌توانند با مراجعه به اسناد اداری و میراث مکتوب از عملکرد گذشتگان مطلع شده و نسبت به تدوین برنامه‌ها و سیاست‌های کاربردی جدید اقدام نمایند.

شاکری شمسی در پايان به روزرسانی تجهیزات نگهداری از اسناد ملی و تهیه فضای استاندارد و علمی در این مورد را از دیگر موارد مهم و حائز اهمیت در ارتباط با حفظ آثار و اسناد ملی عنوان کرد.