ازدحام واحدهای صنفی باید شکسته شود/ کرکره اصناف کم خطر ساعت 20 پایین کشیده می شود

فرماندار یزد گفت: ازدحام شهروندان در واحدهای صنفی زنگ خطری برای افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد:سید محمد رستگاری فرماندار یزد در نشست تقدیر از بازرسان اصناف به خاطر تلاش های موثر ایشان از ابتدای شیوع ویروس کرونا و همچنین نحوه بازرسی از اصناف ومجتمع های تجاری برای اجرای پروتکل های بهداشتی گفت:ازدحام در واحدهای صنفی به منزله کانون شیوع ویروس کرونا ترقی می شود و صاحبان این واحدها باید با رعایت پروتکل های بهداشتی، ازدحام جمعیت را کنترل کنند.

 

 وی با اشاره به آغاز فعالیت واحدهای صنفی کم خطر از دیروز، اظهارداشت: این واحدهای صنفی تنها با شرط ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و دریافت کد رهگیری و نیز تعهد به رعایت پروتکل های بهداشتی به چرخه فعالیت بازگشته اند.

 رستگاری ادامه داد: در این بین کلیه ی اصناف به غیر از نانوایی ها، سوپرلبنیاتی ها، فست فودها و رستوران های بیرون بر تا ساعت 20 اجازه فعالیت دارند و هرگونه فعالیت خود سرانه  و سرپیچی واحدهای صنفی از این تصمیم با برخورد قانونی پاسخ داده می شود.

فرماندار یزد با بیان اینکه با متخلفان برخورد قاطع و بدون تبعیض می شود، بیان کرد: پیش از این تمرکز ما برعدم فعالیت واحدهای غیرضروری بود اما در شرایط فعلی و از سرگیری فعالیت اصناف کم خطر، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی واحد‌های صنفی و به ویژه واحد‌های ضروری یک الزام قانونی است و در صورت عدم رعایت حداقل موارد بهداشتی، واحد صنفی متخلف پلمب می‌شود.

 وی همکاری اصناف در کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا را غیر قابل انکار دانست و اظهارداشت: تعطیلی اصناف به دلیل تاثیرگذاری بر عملکرد سایر بخش ها و حتی در شبکه روابط خانوادگی، نقش تعیین کننده ای در کنترل گسترش ویروس داشته است.این مقام مسئول با بیان اینکه وضعیت فعلی چندان اطمینان بخش نیست، تصریح کرد: مشاهده برخی رفتارهای پرخطر از سوی عده ای از مردم گویای این است که تصور می کنند با چند هفته قرنطینه خانگی و رعایت برخی توصیه های بهداشتی، خطری سلامت آن ها را تهدید نمی کند.

سید محمد رستگاری با تاکید بر اینکه رفتارهای پرخطر شهروندان زنگ خطری برای سلامت همشهریان است، گفت: وضعیت فعلی یزد نتیجه پای کارامدن همه اقشار جامعه است و عدم رعایت توصیه های بهداشتی و عادی شدن رفتارها، خطرات جبران نا پذیری همچون گسترش شیوع کرونا و افزایش مراجعه به بیمارستان ها را در پی خواهد داشت.