سرپرست فرمانداري يزد عنوان كرد؛

ارتقا يزد به‌عنوان شهری هوشمند، خلاق و مبتکر ملاك برنامه‌ریزی قرار گيرد / جذب توريسم مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی یزد

«احمد ترحمي» در نشست خبري با اصحاب رسانه كه به مناسبت بزرگداشت چهلمين سال انقلاب برگزار شد بر ارتقا يزد به‌عنوان شهری هوشمند، خلاق و مبتکر تأکید و جذب توريسم را به‌عنوان مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی شهرستان عنوان كرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد؛ «احمد ترحمی» در نشست خبری اصحاب رسانه که به‌منظور اعلام برنامه‌های بزرگداشت چهلمين سال انقلاب برگزار شد گفت: فعالیت‌های چهار دهه همه مديران مربوط به نهادها و ارگاني خاص نيست بلكه عملكرد كل نظام است.

سرپرست فرمانداری یزد در اين نشست كه معاونين وي و بخشداران مركزي و زارچ نيز حضور داشتند بابیان این‌که ارتقا شهر به شهری هوشمند، خلاق و مبتکر، ملاک برنامه‌‌ریزی‌های توسعه‌ای این شهر است، گفت: مسئولان در آستانه چهل‌سالگی انقلاب نواقص را شناسایی و برای رفع آن‌ها اقدام کنند.

وی فرمانداری مرکز استان را مجری سیاست‌های دولت دانست و افزود: فرمانداری بیانگر نقش افکار عمومی در مدیریت رو به توسعه جامعه است.

سرپرست فرمانداري یزد بیان شفاف دستاوردها و عملکرد انقلاب اسلامی طی چهل سال گذشته را ضروری عنوان كرد و گفت: توجه به نواقص و تلاش برای رفع آن‌ها یکی از ضرورت‌های اجرایی مسئولان و دست‌اندرکاران است.

جذب توريسم مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی توسعه یزد است

ترحمی بخش دیگری از سخنان خود مدیریت حوزه سیاسی را یکی از مهم‌ترین وظایف فرمانداری در سطح شهرستان دانست و بیان کرد: در حال حاضر 31 حزب و گروه رسمی و 48 تشکل و سازمان مردم‌نهاد در سطح شهرستان یزد فعالیت می‌کنند.

وی تلاش برای ارتقا جایگاه یزد را از دیگر رسالت‌های جدی فرمانداری عنوان کرد و ادامه داد: جذب توریسم و ارتقای وضعیت یزد به‌عنوان مقصد اول و دوم گردشگران خارجی و داخلی ازجمله مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی توسعه یزد است.

اين مقام مسئول بابیان این‌که شرایط عمومی یزد بعد از انقلاب رشد توسعه‌ای مناسبی نسب به قبل از انقلاب داشته است، گفت: بیمه شدن 143 هزار نفر، صدور سه هزار و 291 پروانه صنعتی با اشتغال 100 هزار نفر و صدور 567 پروانه معدنی با اشتغال‌زایی بیش از 12 هزار نفر، ازجمله اقدامات انجام‌شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان یزد است.

سرپرست فرمانداری یزد در مورد زیرساخت‌های این شهرستان، تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی ضریب نفوذ تلفن ثابت در یزد 333 هزار و ضریب نفوذ تلفن همراه 499 هزار و 821 مشترک است.

وی در پایان بحث حاشیه‌نشینی و گره‌های ترافیک، جانمایی برخی از طرح‌های گذشته، کاهش کیفیت آب کشاورزی، کمبود منابع آبی را ازجمله چالش‌های جدی شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: تلاش برای رفع این نواقص ازجمله مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی فرمانداری و استانداری یزد است.