فرماندار يزد اعلام كرد:

ارائه تسهيلات ارزان قيمت براي ايجاد اشتغال

فرماندار يزد در جلسه شوراي اداري شهرستان يزد با اشاره به سياست هاي دولت تدبيرو اميد در موضوع اشتغال گفت: دولت به منظور رفع معضل بيكاري و ايجاد اشتغال تسهيلات ارزان قيمتي را براي متقاضيان در نظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه شوراي اداري شهرستان يزد به رياست فرماندار يزد و با حضور معاونين فرماندار، معاون اشتغال و خودكفايي اداره كل كميته امداد امام خميني (ره) استان، بخشداران مركزي و زارچ و مديران ادارات ونهادهاي شهرستان برگزار شد.

«مصطفي سالاري» با گراميداشت ايام الله دهه فجر و تبريك به مناسبت چهل سالگي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: امنيت بي نظير ايران اسلامي در منطقه مرهون خون شهدا و جان بركفي ايثارگران عزيز و در حال حاضر تلاش و از خودگذشتگي نيروهاي نظامي، انتظامي و اطلاعاتي است كه توانسته اند به موقع نقشه هاي گروهك هاي تكفيري و معاند نظام را برملا نموده و آسايش و امنيت را براي مردمان سرزمين خود به ارمغان آورند.

فرماندار يزد بابیان اينكه مراسم‌های ايام الله دهه فجر بايد ‌شور و نشاط در جامعه و با مشاركت مردم برگزار شود گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برنامه‌های متنوع و باشکوه‌تری در ایام‌الله دهه فجر نسبت به سال‌های گذشته در شهرستان برگزار خواهد شد.

وي در ادامه با تقدير از زحمات وتلاشهاي مديران دستگاه هاي اجرايي شهرستان در پيگيري مسائل و مشكلات مردم تصريح كرد: مديران و كاركنان آنها بايد خدمت به مردم را همراه با صداقت و خوشرويي در دستور كار خود قرار دهند.

اين مقام مسئول همچنين ضرورت حضور مديران ادارات و نهادهاي شهرستان در همه شهرهاي شهرستان و روستاهاي بخش مركزي و زارچ را يادآور شد و ابراز داشت: مديران بايد برنامه ريزي نمايند تا به صورت مستمر با حضور در روستاها ضمن ديدار با مردم نسبت به رفع مسائل و مشكلات آنها اقدام نمايند.

سالاري در بخشي ديگر از سخنان خود با بيان اينكه در چند سال گذشته موضوع اشتغال يكي از موضوعات بسيار مهم جامعه بوده و  مورد توجه مسئولين مي باشد افزود: رفع مشكل بيكاري در جامعه تنها وظيفه يك نهاد و يا دستگاه اجرايي خاصي نيست بلكه براي ايجاد اشتغال و رفع اين معضل بيكاري نيازمند يك تلاش همگاني از سوي كليه مديران و مسئولان دستگاه هاي اجرايي  و حتي مشاركت و همراهي مردم كه نمونه آن بخش اشتغال اتباع خارجي غير مجاز است، هستيم.

وي با اشاره به سياست هاي دولت تدبير و اميد در موضوع اشتغال اظهار داشت: كارگروه تخصصي اشتغال استان و شهرستان از چندماه گذشته به صورت جدي در اين حوزه وارد شده و ضرورت دارد دستگاه هاي اجرايي مرتبط نيز در سطح شهرستان براساس شرح وظايف خود نسبت به كاهش نرخ بيكاري اقدام نمايند.

فرماندار يزد با تأكيد به اينكه مديران بايد همه تلاش خود را به‌منظور جذب و تخصيص اعتبارات شهرستان در بازه زماني موردنظر به کاربندند ابراز داشت: بخشي از اين تسهيلات كه به طرح ها اشتغال فراگیر از محل تسهيلات بانكي و آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری است با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود.

عالی‌ترین مقام اجرايي شهرستان يزد اضافه كرد: كميته امداد امام خميني (ره) نيز تسهيلات بسياري مناسبي را براي اشتغال و خودکفایی مددجويان خود در نظر گرفته كه قطعاً می‌تواند در كاهش نرخ بيكاري در سطح شهرستان مؤثر باشد.

سالاري همچنين با اشاره به نزديكي ايام نوروز و آمادگي دستگاه‌های اجرايي در پذيرايي از مسافران و گردشگران در اين ايام گفت: جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان به‌منظور تعامل و هماهنگي دستگاه‌های اجرايي عضو اين ستاد تشکیل‌شده و خوشبختانه فعالیت‌های اجرايي نيز در سطح شهرستان آغازشده است.

فرماندار يزد در پايان خواستار ارائه خدمات ويژه به مسافران در ايام نوروز نسبت به سال‌های گذشته شد و خاطرنشان كرد: با توجه به ثبت جهاني شهر تاريخي يزد بايد خدمات‌دهی به مسافران و پاسخگويي به انتظارات آن‌ها نيز ارتقاء يابد.

گفتني است در اين جلسه معاون اشتغال و خودكفايي اداره كل كميته امداد امام خميني (ره) و رئيس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان به ارائه چگونگي دريافت تسهيلات براي ايجاد اشتغال توسط متقاضيان پرداختند.