فرماندار يزد خبر داد:

اختصاص سهميه آرد تشويقي به نانوايان برتر شهرستان

فرماندار يزد در جلسه كارگروه آرد و نان شهرستان از اختصاص سهميه آرد تشويقي به نانوايان برتر شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، محمود شاكري شمسي در جلسه كارگروه آرد و نان شهرستان كه با حضور معاون برنامه ريزي، اداري و مالي فرمانداري‌، مدير كل غله استان، معاونت بازرگاني داخلي سازمان صنعت، معدن و تجارت، اعضاي اتحاديه صنف نانوايان و جمعي ديگر از مسئولين با اشاره به افزايش قيمت گندم ، آرد و نان طي چند روز گذشته اظهار داشت: يكي از مهم ترين دلايل افزايش قيمت نان اجراي قانون هدفمند سازي يارانه ها است كه در اين قانون دولت بايد تا پايان برنامه پنج ساله پنجم توسعه، گندم، آرد و نان را به نرخ واقعي برساند.

فرماندار يزد عدم افزايش نرخ نان در چند سال گذشته كه منجر به نارضايتي نانوايان و همچنين افت كيفيت نان شده بود و نيز افزايش نرخ برخي مؤلفه هاي مؤثر در تولید نان مانند : دستمزد ، هزینه حمل و نقل ، سوخت ، برق ، آب ، اجاره ، بیمه ، افزودنی ها ، خمیر مایه و... را از ديگر عوامل افزايش قيمت نان برشمرد.

وي با اشاره به اينكه شهروندان با توجه به قيمت ها از افزايش بيشتر از 30 درصدي نان گلايه مند بوده است افزود: اين افزايش قيمت تنها در قيمت نان نبوده بلكه افزايش قيمت گندم و آرد توليدي نيز در اين نرخ گذاري تأثيرگذار بوده است.

شاكري شمسي با اعلام اين خبر كه سهيمه آرد تشويقي به نانوايان برتر اختصاص داده خواهد شد گفت: براي هدايت افراد در مسير مشخص بايد سياست تشويق و تنبيه به كار گرفته شود كه در اين خصوص خواستار معرفي نانوايان برتر شهرستان از سوي سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحاديه صنف نانوايان هستيم.

در اين جلسه مقرر گرديد پاشيدن انواع تخمه، سبزي و ... بر روي نان با توجه به گزارش هاي كارشناسان مركز بهداشت ممنوع گردد.