معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد:

احترام به حقوق اقليت هاي مذهبي از ويژگي هاي مهم انقلاب اسلامي است

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد گفت: در نظام جمهوري اسلامي ايران حقوق شهروندي به‌گونه‌ای رعايت می‌شود كه همشهريان اقليت مذهبي به‌ویژه زرتشتيان احساس تبعيض نمی‌کنند و اين مهم يك نقطه قوت براي انقلاب اسلامي به شمار می‌رود.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، نشست مشترك روساي انجمن زرتشتيان شهرستان يزد با معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري برگزار شد.

«محمدعلی جعفري» در اين نشست با اشاره به همزيستي مسالمت‌آمیز بر پايه احترام متقابل ميان مسلمان و زرتشتيان از سال‌های دور تاکنون در استان و به‌تبع آن شهرستان يزد اظهار داشت: زندگي مسالمت‌آمیز پيروان اديان مختلف در کنار در شهر جهاني يزد زبانزد است و می‌تواند به‌عنوان مدل و نمونه خوبي براي تمام دنيا به‌حساب آيد.

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد اضافه كرد: تقويت دوستي و رعایت حقوق زرتشتی‌ها به‌عنوان افراد جامعه ايراني بارها مورد تأكيد مسئولان قرارگرفته است.

جعفري در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به در پيش بودن ایام‌الله دهه فجر و جشن‌های چهل‌سالگی انقلاب اسلامي اظهار داشت: دهه مبارك فجر جشن ملي همه ايرانيان است و هر ايراني با هر دين و مذهبي در هرکجای اين سرزمين احساس تعلق‌خاطر به اين ايام دارد.

وي تصريح كرد: انقلاب اسلامي ايران منادي استقرار ارزش‌های انساني و معنوي است و اين ظرفيتي است كه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران فراهم كرده تا بتوانيم در كنار هم براي ساختن ايراني آباد و آزاد تلاش كنيم.

معاون فرماندار يزد همچنين با تقدير از تلاش‌های زرتشتيان در فراهم نمودن زمينه آباداني و توسعه شهر با ايجاد مراكز عام‌المنفعه خاطرنشان كرد: مردم یزد از دیرباز شاهد خدمات زرتشتیان استان در قالب فعالیت‌های خیریه و موقوفات ازجمله مراکز درمانی و آموزشي بوده‌اند.

جعفري در پايان نيز با اشاره به هم‌زمانی برگزاري جشن سده و ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) خواستار در نظر گرفتن تمهيدات لازم به‌منظور رعايت تمامي شئونات موردنظر شد.